رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، تسهیلات اختصاص یافته به این استان را از محل صندوق نوآوری و شکوفایی ناکافی خواند.
کد خبر: ۳۶۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 22 January 2017
به گزارش تابناک یزد،«حمیدرضا نصیری زاده» در جلسه کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از مجموعه کارگروه‌های ذیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد در سالن اجتماعات سازمان، با اشاره به این‌که این سازمان سال گذشته با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه، 50 میلیارد ریال از اعتبارات استانی را به کمک‌های فنی اعتباری اختصاص داد، تصریح کرد: این اقدام با هدف کمک به رونق کسب و کار هم‌چنین توجه به شرکت‌های دانش مبنا صورت گرفت.

وی افزود: سازمان این اعتبار را برای کمک غیرمستقیم به شرکت‌ها و طرح‌های گردشگری درنظر گرفت تا آن‌ها بتوانند یارانه سود تسهیلات خود را از این طریق دریافت کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد با بیان این‌که این انتظار از صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد تا حداقل 10 برابر اعتبار استانی اختصاص داده شده به این امر، تسهیلات به شرکت‌های متقاضی استان اعطا کند.

وی هم‌چنین تسریع در روند کارشناسی‌ها و اعتماد به کارشناسی استان‌ها را توسط صندوق خواستار شد و گفت: کل تسهیلات اختصاص داده شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در محل مورد نظر صرف شده است.

نصیری‌زاده در عین حال، قیمت رقابتی را یکی از مشکلات پیش‌روی شرکت‌های دانش بنیان توصیف کرد و گفت: «قیمت» در بومی‌سازی فناوری‌های نوین و صادرات فناوری‌ها نقش کلیدی دارد.

در بخش دیگری از این نشست دو طرح دانش‌بنیان با عنوان «طرح دیسپاچینگ نوین و هوشمندسازی شبکه توزیع» و «کاهش آفات گلخانه‌ای با کمک عوامل بیولوژیکی» ارائه شد.

این سومین نشست کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان بود که جلسات آن به ریاست اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و دبیری پارک علم و فناوری استان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار