رئیس شوراهای استان یزد:
رئیس شوراهای اسلامی استان یزد گفت: یکی از خواسته‌های مردم یزد که امیدوارند از طریق مسئولان در سفر رئیس جمهور به این استان مطرح شود، اختصاص دو درصد از سهم فروش معادن این استان برای رفع محرومیت‌ شهرهای مختلف یزد است.
کد خبر: ۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 19 May 2015
به گزارش تابناک یزد، احمد زارع‌پور اشکذری در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان یزد اظهار داشت: اعضای شورای شهر مشکلات و درخواست‌های مردمی مناطق خود را رصد و از نزدیک بررسی کرده‌اند و چهار مشکل و درخواست اصلی تاکنون مورد جمع‌بندی قرار گرفته و با مسئولان استان در میان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه برخی از آنها دغدغه تمام دستگاه‌ها و مسئولان استان یزد است، افزود: به عنوان مثال مسئله آب که اصلی‌ترین نیاز و خواسته استان یزد، از سوی شوراهای شهر و روستا نیز به شکل ویژه مورد پیگیری قرار گرفته است.

زارع‌پور اشکذری، مشکل حضور اتباع بیگانه به ویژه اتباع بیگانه غیرمجاز را نیز از مشکلات مشترک در تمامی شهرهای استان یزد برشمرد و افزود: پس از پیگیری و جمع‌بندی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام مناطق استان، هماهنگی‌هایی نیز با معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد انجام شد و سند چشم‌انداز رسیدگی به این موضوع تدوین و به وزارت کشور ارسال شد.

رئیس شوراهای اسلامی استان یزد تأکید کرد: براساس این سند، شرایط خاص و ویژه‌ای برای اتباع بیگانه در استان یزد در نظر گرفته شده که در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد.

وی، یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم استان یزد که توسط شوراها مورد پیگیری قرار گرفته است را اختصاص دو درصد از سهم فروش معادن استان به خود استان برای رفع محرومیت‌ها ذکر کرد و افزود: امیدواریم همانطور که رئیس جمهور در سفر خود به استان خوزستان، دو درصد از سهم فروش نفت را برای آبادانی این استان در نظر گرفت، در سفر به استان یزد نیز دو درصد از سهم فروش معادن را به آبادانی شهرهای مختلف یزد اختصاص دهد.

زارع‌پور اشکذری ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که توسط شوراهای شهر و روستا مورد پیگیری قرار گرفته است، مسئله بهداشت و درمان سرانه‌های آن است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان یزد سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر 2.5 است که میانگین کشوری این سرانه، 1.6 است که پیگیری‌های لازم برای افزایش این سرانه‌ها درخواست شده است.

زارع‌پور اشکذری تصریح کرد: در استان یزد عملا بیش از 40 درصد تخت‌ها و خدمات بیمارستانی توسط مردم سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اشغال شده که امیدواریم در چنین شرایط سرانه درمان استان یزد افزایش پیدا کند تا مردم خود استان در محرومیت نباشند.

رئیس شوراهای اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت در صدد کوچک‌سازی بدنه خود است، افزود: به طور قطع سهم تلاش و پیگیری و خدمت‌رسانی نهادهای مردمی نظیر شوراهای شهر و روستا به دنبال تحقق این تصمیم بیشتر می‌شود که لازم است اعضای شوراها با توانمند کردن خود زمینه تحقق اهداف و سیاست‌های دولت را فراهم آورند.

مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری یزد نیز در این همایش از تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به خاطر فرام کردن شرایط تحقق سیاست‌های دولت در مناطق مختلف استان قدردانی کرد.

محمدرضا مقیمی در پایان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر استفاده از ظرفیت شوراها تاکید کرده‌اند، بیان داشت: امیدواریم با توانمندتر شدن شوراها، بتوانیم از ظرفیت عظیم آنها در راستای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار