مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین:
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از عملیات نفس گیر آتش نشانان برای خارج کردن سه نفراز عمق ۶۰ متری چاهی در حوالی روستای کورانه خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین، ابوالفضل ذوالقدر در این باره اظهار کرد: در تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه روز دوشنبه ۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۵، از گرفتار شدن سه نفر کارگر تبعه افغان در عمق حدود ۶۰ متری چاهی در حوالی روستای کورانه خبر داده شد که بلافاصله نیروهای ویژه امداد و نجات از ایستگاه‌های شماره ۳ مولوی، ۵ پونک، ۲ شهید بابایی و ۴ مینودر به محل حادثه رهسپار شدند.

وی افزود: در جریان این حادثه یک نفر کارگر مقنی در عمق چاه دچار مشکل می شود و ۲ نفر دیگر از کارگران برای کمک رسانی به وی وارد چاه می شوند که به دلایل نامعلوم هر سه نفر در عمق نزدیک به ۶۰ متری چاه گرفتار می شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبیین کرد: آتش‌نشانان اعزامی به سرعت و پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع جریان برق نسبت به بر پا کردن کارگاه مخصوص اقدام و عملیات نجات را آغاز کردند و با ورود یکی از آتش نشانان به داخل چاه با رعایت اصول ایمنی و استفاده از تجهیزات و لوازم تخصصی نجات در کمترین زمان ممکن موفق شدند اولین نفر را از چاه خارج کرده و برای اعزام به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه نمایند که این کارگر پس از احیاء توسط تیم اورژانس و اعزام به مراکز درمانی متاسفانه جان خود را از دست می دهد.

ذوالقدر توضیح داد: به علت طول ۶۰ متری چاه و اینکه ۲ نفر دیگر در عمق حدود ۴ متری آب موجود در کف چاه فرو رفته بودند و همینطور شرایط خطرناک و سخت صحنه حادثه، عملیات امداد و نجات با تلاش نفسگیر بیش از ۱۵ نفر از آتش نشانان اعزامی به محل ادامه پیدا کرد و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه نجات و پس از ۶ ساعت عملیات بی وقفه اقدام به خارج کردن ۲ نفر دیگر از عمق چاه کردند که با تایید عوامل اورژانس مشخص شد هر ۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از اطمینان از رفع هر گونه حادثه و مسدود کردن دهانه چاه با تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

در جریان این حادثه یکی از آتش نشانان ایستگاه مولوی در عمق چاه دچار مصدومیت می شود که پس از اعزام به مراکز درمانی و دریافت خدمات اورژانس؛ پس از چند ساعت حضور در بیمارستان و بهبودی کامل مرخص می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار