با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه صورت گرفت
با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه نشست تخصصی کتابخوانی دانش‌آموزان مدارس شهر اقبالیه برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نشست تخصصی کتابخوانی دانش‌آموزان مدارس شهر اقبالیه ظهر امروز با حضور مسؤولان شهری در دبستان اسماعیل‌زاده این شهر برگزار شد.

در این مراسم علی نوروزی مسؤول کتابخانه آیت‌الله کاشانی شهر اقبالیه اظهار داشت: هدف از برگزاری نشست تخصصی کتابخوانی ترغیب دانش‌آموزان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی و اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این گونه نشست‌ها برای دانش‌آموزان مدارس این بوده که روابط اجتماعی و قدرت تکلم این دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند.

مسؤول کتابخانه آیت‌الله کاشانی شهر اقبالیه ادامه داد: خواندن و مطالعه کتاب‌های مفید و ارزنده برای تمامی دانش‌آموزان ضروری است.

نوروزی با بیان اینکه طرح کتابخوان طرحی بوده که از دیرباز در سراسر دنیا به اشکال مختلف برگزار می‌شود، عنوان کرد: این طرح در کشور و حتی در استان قزوین هم به همت کتابداران، کتابخوانان و کتاب دوستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما با کتاب بزرگ شده‌ایم و یکی از ویژگی‌های مسوولان کتابخوان بودن است چراکه خواندن کتاب فهم، شعور و درک اجتماعی افراد را افزایش می‌دهد.

مسؤول کتابخانه آیت‌الله کاشانی شهر اقبالیه یادآور شد: باید از تفکر و قلم استفاده کرده تا به سطحی از آگاهی و ادراک دست یافت.

نوروزی با اشاره به استقبال فعالان فرهنگی از نشست‌های کتابخوان، مطرح کرد: در نشست‌های مذکور، اولویت با کتاب‌هایی است که برای عموم مردم قابل درک بوده و طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با فرهنگ مطالعه آشنا می‌کنند.

وی بر اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و افزود: به‌ طور قطعی کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است که از این‌ رو باید فرهنگ مطالعه کتاب ترویج و گسترش یابد.

مسؤول کتابخانه آیت‌الله کاشانی شهر اقبالیه از نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان شهروندان به عنوان یک ضرورت یاد کرد و یادآور شد: نقش خانواده‌ها، آموزش و پرورش و سازمان‌ها در ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه مؤثر و مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار