دوستداران طبیعت و کوهنوردان شهرستان آبیک، علی‌رغم بارش برف و باران برای دومین بار در قالب تجمع، حمایت خود را از پیغمبرکوه این شهرستان اعلام کردند.
کد خبر: ۳۶۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، 70 نفر از کوهنوردان و دوستداران طبیعت شهرستان آبیک در هوای سرد و بارانی اما برفی در پیغمبرکوه، در قالب تجمع مردمی برای دومین بار حمایت خود را از این بام و نماد شهرستان، طبیعت و محیط زیست اعلام کردند.

دوستداران طبیعت، محیط زیست و کوهنوردان برای صعود به ارتفاعات سفیدپوش پیغمبرکوه ساعت 8 صبح امروز در میدان مادر شهر آبیک جمع شدند و سپس برای رفتن از اتوبان این شهر عبور کرده و مسیر خود به سمت پیغمبرکوه را ادامه دادند.

کوهنوردان در مسیر حرکت به سمت پیغمبرکوه از دو چشمه واقع در آن عبور کردند؛ چشمه‌ای در میان این کوه و چشمه دیگر در انتهای آن قرار دارد که عده‌ای به قله این بام آبیک صعود کردند.

اخیرا مجوز اکتشافات معدن 181 هکتاری در پیغمبرکوه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین صادر شده که این امر اعتراضات  مردمی و امام جمعه شهر آبیک را به همراه داشته است.

با توجه به اعتراضات مردمی و امام جمعه شهر آبیک به عنوان تنها مسؤول معترض به اکتشاف معدن 181 هکتاری، سعید احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک اذعان کرد که با توجه به این امر، جلسه‌ای با حضور مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان قزوین و شهرستان آبیک مقرر شده موضوع به شورای معادن کشور  ارائه و تعیین تکلیف شود؛ گرچه تا اطلاع ثانوی با توافق دارنده مجوز اکتشاف معدن، اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، تاکنون هیچ صدایی ازسوی دیگر مسؤولان شهرستان آبیک مبنی بر اعتراض بر مجوز اکتشاف معدن 181 هکتاری شنیده نشده و شهروندان از این موضوع گلایه‌مند هستند که جای تأمل و تفکر دارد.

شهر آبیک از هر طرف در محاصره آلودگی‌های مختلف قرار دارد و مردم هم به امید رهایی از آلودگی‌ها در این شهر نفس کشیده و زندگی می‌کنند نه اینکه هر روز بر انواع آلودگی‌ها افزوده شود و روح و جسم مردم را آزرده‌خاطر کند.

امروز هم حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت که این شهر در محاصره انواع آلایندگی‌ها قرار دارد و مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و استان قزوین نباید مجوز صدور اکتشاف  پیغمبرکوه را به هیچ فردی بدهند.

همچنین وی گفته بود؛ در حال حاضر هم که مجوز صدور اکتشاف 181 هکتاری معدن در پیغمبرکوه داده شده باید ابطال شود تا تنش و تشنجی در شهر آبیک ایجاد نشود چرا که تنها دل‌خوشی مردم این شهر، پیغمبرکوه است که باید باقی بماند تا مردم نفس بکشند.

بیان این مطلب خالی از لطف نیست که مسؤولان استان قزوین و شهرستان آبیک باید قدری تأمل بر وضعیت آلایندگی هوای شهر آبیک داشته باشند و با آینده‌نگری همه جانبه، نسبت به صدور مجوز برای اکتشاف معدن در پیغمبرکوه اقدام کنند چرا که استخراج معادن از این کوه علاوه بر تخریب آن، سلامت و جان مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

در گزارشی جامع، به ویژگی‌های منحصر به فرد پیغمبرکوه و دورنمایی از تخریب آن انعکاس می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار