معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی:
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در همایش «کوثر مقاومت» گفت: بانوی قرآنی، انسان، جامعه و تمدن اسلامی را در دنیای کنونی می‌آفریند.
کد خبر: ۳۶۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴ 28 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در همایش «کوثر مقاومت، زن مسلمان انقلابی، الگوی ایثار و مقاومت در جهان معاصر» که با حضور خانواده‌های شهدای ترور هسته‌ای، خانواده شهدای بحرین، عربستان، افغانستان و عراق و خانواده شهدای مدافع حرم در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن مفهوم جدیدی از حیات ارائه شده که بسیار والا و ارزشمند است و تمامی انسان‌ها را به حیات فردی و اجتماعی پویا فرا می‌خواند.
وی گفت: قرآن کریم تعابیر والایی را برای شهادت بیان کرده و شهداء را از جمله کسانی می‌داند که در راه خداوند جانشان را از دست می‌دهند، در نزد خداوند زنده هستند و نزد اولیای خدا روزی می‌خورند.
حسینی افزود: معنایی که خداوند از مرگ و زندگی در قرآن کریم بیان کرده، معنایی بسیار انسان‌ساز و واقعه¬ساز است.
وی با اشاره به مقام شهدا عنوان کرد: شهدا از خود پیام‌های والایی را بر جای گذاشته¬اند، هر کدام از آنان به هنگامی‌که به این فیض والا دست یافتند، اثر و نشانه‌ای از خود به جای نهاده و پس از آن جانشان را در راه خداوند تقدیم کردند.
حسینی با اشاره به اینکه بسیاری از شهیدان با نقش والای همسران و مادران خویش به این مقام شامخ دست یافتند، بیان کرد: بسیاری از شهدا با بهره‌مندی از نقش والای زنان و همسران خویش توانستند فهم درستی از دین داشته باشند.
وی با اشاره به ویژگی‌های زن مسلمان انقلابی ادامه داد: درک و فهم صحیح از دین اسلام، نخستین ویژگی‌ای است که زن مسلمان انقلابی همیشه با خود به همراه دارد.
وی افزود: در زمانه‌ای که دنیای استکبار، زن را به موجودی کم‌خاصیت تبدیل کرده که فقط می‌تواند در میادین ابزاری مورد استفاده قرار گیرد، قرآن زن را به عنوان جامعه¬ساز، انسان¬ساز و تمدن‌ساز معرفی می‌کند و این امر با ارائه الگوهای جامع نظیر حضرت فاطمه زهرا(س ) و حضرت زینب(س) ممکن می‌شود.
حسینی ادامه داد: دومین ویژگی زن انقلابی این است که به عنوان الگوی ایستادگی و مقاومت شناخته می¬شود.
حسینی افزود: بانوان باید نگاه‌های انحرافی را کنار گذاشته و تلاش خود را برای نزدیکی به دین اسلام و معارف آن به کار گیرند. 
وی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند تا این شاخصه‌ها را برای سایر زنان تبیین کرده و آن¬ها را به همه جهانیان معرفی کنند.
وی ادامه داد: نظر تولیت آستان قدس رضوی نیز این است تا به موضوع گفتمان خانواده اهتمامی ویژه شود و به همین دلیل در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح رواق حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی خواهیم بود.
لازم به یادآوری است؛ این همایش از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در تالار طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار