کارشناس ارشد بازار بورس
یک کارشناس ارشد بازار بورس گفت: سهام شناور و آزاد ٨٨ درصدی که بیش از ٩۵ درصد سهامداران آن فروشنده اند حتی اگر اتاق مبادلات هم گشایش یابد شرکت را با بحران مواجه می کند.
کد خبر: ۳۶۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 29 January 2017
به گزارش  تابناک رضوی، مهدی دانایی با بیان این مطلب اظهار کرد: در میزگرد تخصصی پدیده که در تابستان امسال برگزار شد هم گفتم واگذاری سهام به سهامداران خرد کار غلطی است چرا که شرکتی که این حجم سهام شناور داشته باشد قطعا به مشکل می خورد.
 وی ادامه داد: هیات مدیره فعلی باید در پی یافتن یک سهامدار عمده باشد تا وضعیت از شرایط کنونی خارج شود، سهام شناور و آزاد ٨٨ درصدی که بالای ٩۵ درصد سهامداران آن فروشنده اند حتی اگر اتاق مبادلات نیز ایجاد شود با سیل فروشنده رو به رو خواهد بود.
 دانایی ادامه داد: در این شرایط شرکت فقط می تواند تسویه کند و انچه باقی میماند بین سهامداران تقسیم کند و این شیوه مدیریتی در شرایط بحرانی نیست ، یک سال پیش گفتم شرکت پدیده نیازمند یک سهامدار عمده است.
 این کارشناس ارشد بازار بورس خاطرنشان کرد: باید با یک سهامدار عمده به گفت و گو نشست و با ارزش واقعی به توافق رسید، همه میدانیم چیزی که اعلام می شود قیمت واقعی نیست و واقعیت امر مسئله مشخصی است . مبنای قیمت گذاری سهام به مسائل متعددی بستگی دارد که شامل آینده پروژه، میزان بودجه، صورت های مالی و ... است.
 وی با اشاره به اینکه باید با واقعیت رو به رو شد، تصریح کرد: باید با سهامداران عمده و پشت درهای بسته قیمتی برای سهام مشخص شود و سپس سهامدار عمده اعلام کند سهام را با فلان قیمت خریدار است، سپس کسانی که مشکل مالی دارند اقدام به فروش کنند و هر کس می خواهد نیز سهام خود را نگه دارد.
 دانایی گفت: سهامدار عمده با توجه به نقدینگی در اختیار راهکارهایی ارائه می دهد و با پیش بینی خود هیات مدیره را انتخاب می کند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار