جانشین فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابیطالب(ع):
جانشین فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم با عنوان مدافعان کریمه، مدافعان عقیله در روز ۱۳ بهمن خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۸ 30 January 2017
به گزارش تابناک قم، رستم علی رفیعی در نشست خبری  سالگرد شهدای مدافع  حرم"مجاوران کریمه مدافعان عقیله" که در ساختمان شهید سعیدی برگزار شد، اظهار داشت: یادواره شهدای حرم در استان قم  به‌عنوان خاستگاه تفکر اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس یادواره شهدای مدافع حرم بابیان اینکه ما دنبال تکریم فرد نیستیم و از مقام شهید تجلیل خواهیم کرد،افزود: به فرموده مقام معظم رهبری در جنگ‌های مختلف همیشه تلفات زیاد بوده ولی شهدای مدافع حرم از حقیقتی دفاع کردند که به علت فهم نادرست داشت به فراموشی می‌رفت و در تاریخ گم می‌شود و این تجلیل به خاطر این فداکاری است.

وی با یادآوری رسالت خبرنگاران وحضورآن‌ها در جبهه‌های جنگ گفت: شما خبرنگاران شاهد بودید که چطورپیامبرخوبی‌ها و مهربانی توسط یک عده که به نام اسلام برخاسته بودند ذبح ‌شد و این شهدا بودند که تمام‌قد جلوی آن‌ها ایستادند و بزرگ‌ترین رسالت شما خبرنگاران معرفی این شهدا و بیان غربتشان به جهانیان است، شما خبرنگاران در صفت انتقال پیام با شهدا مشترک هستید.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب(ع) بابیان همخوان بودن اهداف برگزاری این یادواره با اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد: اهداف برگزاری این یادواره، جمع شدن امت واحده جهان اسلام در ذل پیامبر مهربانی‌ها،معرفی چهره شهر اهل‌بیت(ع) به جهان به‌عنوان خاستگاه انقلاب و تکیه‌گاه مستضعفین جهان،تجلیل از خانواده‌های  شهدای حرم و تقویت و تبیین جبهه مقاومت از طریق مبانی انقلاب اسلامی است.

رفیعی در راستای اهداف برگزاری این یادواره به بیان مبانی انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: دفاع از اسلام و استکبارستیزی،دفاع از استقلال حقیقی جهان  اسلام و حفظ کرامت انسان ، دفاع از حرمت انسان بدون در نظر گرفتن دین ،کیش و آیین آن‌ها و همچنین  دفاع از مظلوم در حوزه فکری مستشاری ، بخشی از اهداف اسلام است که مورد تعارض قرارگرفته و ما به دفاع از آن برخاسته‌ایم.

وی در ادامه بابیان برنامه‌های یادواره شهدای مدافع حرم عنوان کرد: برنامه‌هایی که برای روز برگزاری این یادواره تدارک دیده‌شده تا دوستانمان را در ایران و دنیا امیدوار و دشمنان را ناامید کنیم ، دیدار با علما، اجرای گروه سرود سفیران  انقلاب که توسط تعدادی از فرزندان شهدای مدافع حرم افغانی و ایرانی اجرا می‌شود و حضور تعدادی از فرزندان مدافع حرم در برنامه‌های تلویزیونی،دیدار با خانواده‌های شهدای زینبیون و فاطمیون و ایرانیان همچنین دیدار با هیئات مذهبی ازجمله برنامه‌ها خواهد بود.

رفیعی از فعالیت‌های دیگری که برای روز چهارشنبه در حال تدارک است خبر داد و گفت: تهیه ویژه‌نامه‌هایی با عنوان مجاوران کریمه مدافعان عقیله و همچنین ویژه‌نامه روزنامه جوان و تدارک برای اجرای جلوه‌های ویژه و برنامه‌های نمایشی همراه با روایتگری و مداحی در شب برنامه ازجمله کارهای است که در حال انجام و آماده‌سازی است.

وی  در ادامه با اعلام برنامه  روز 5 شنبه خاطرنشان کرد:غبارروبی از مزار شهدای مدافع حرم زینبیون و فاطمیون در بهشت معصومه  و تکریم از مقام شامخ آن‌ها را خواهیم داشت.

دبیر یادواره شهدا مدافع حرم با اعلام  چهارشنبه به‌عنوان روز برگزاری مراسم گفت: یادواره "مجاوران کریمه مدافعان عقیله در چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در گلزار شهدا  با حضور همه مسئولان و مدیران شهر و سخنرانی سردار آبنوش  معاون هماهنگ کنند قرارگاه خاتم انبیا و با مداحی سید رضا نریمانی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار