برای بسیاری از افراد چپ‌دست نوشتن نامناسب به نظر می‌آید و بسیاری از تجهیزات برای این افراد در نظر گرفته نمی‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 20 May 2015
چرا 10درصد افراد چپ‌دست هستند؟ ابتدا باید بدانید این 10 درصد در کل جهان است و عادت به استفاده از دست راست و یا چپ به ژنتیک افراد بستگی دارد.

سیلویا پاراکپینی ژنتیک‌شناس انسانی از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند اظهار کرد: تعداد افراد چپ‌دست بسیار کم است، اما در بسیاری از تحقیقات از این افراد استفاده کرده‌ایم. در ابتدا ژن مربوط به استفاده از دست را مشخص کردیم. در حال حاضر100 هزار نفر در سراسر دنیا دارای این توالی ژنی هستند، اما واقعیت این است که این ژن کشف شده تک نیست.

وی در ادامه افزود: چرا تعداد افراد راست‌دست بیشتر از افراد چپ‌دست است؟ آنچه ما دریافتیم این است که DNA بر عادت به استفاده از یک دست تاثیر دارد و مشخص کننده عدم تقارن بدن ماست. اگر شما به بدن خود نگاه کنید تقارن را در کل بدن می‌بینید. البته در برخی افراد ما عدم تقارن اندام‌ها را مشاهده می‌کنیم.

وی و گروه تحقیقش دریافتند قسمتی از کدهای ژنتیکی در افراد غیرطبیعی هستند که بر روی استفاده از دست تاثیر دارند و افراد چپ‌دست نتیجه این عدم تقارن و ضخامت فیبرهای عصبی در محل تقسیم دو نیمکره مغزی چپ و راست هستند. این قسمت 11 درصد در افراد چپ‌دست بزرگ‌تر است و موجب ارتباط سریع‌تر بین دو نیمکره مغز می‌شود.

وی در ادامه افزود: هیچ برتری بین افراد راست‌دست و چپ‌دست وجود ندارد، اما برخی افراد چپ‌دست در بسیاری موارد همچون ورزش‌ها به دلیل انعطاف بیشتر مغز بسیار موفق هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار