نماینده مجلس:
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم استان ایلام از درآمدهای نفتی در برنامه ششم توسعه به سه درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۶۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 30 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛سلام امینی  اظهار کرد: سهم این استان از درآمدهای نفتی پیش از این 2 درصد بود که با اجرای این مصوبه و افزایش آن به سه درصد افزایش یافته که در این شرایط اعتبارهای قابل توجهی جذب می شود که می تواند در سرعت بخشی به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای استان تاثیرگذار باشد.

وی به رایزنی نمایندگان مردم این استان برای افزایش درآمد خانوارهای زیرپوشش نهادهای حمایتی در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: بر اساس یکی از مفاد این برنامه درآمد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید به حداقل 20 درصد قانون کار برسد که با اجرای آن میزان مستمری این افراد به حدود یک میلیون و 600 هزار ریال در ماه خواهد رسید ضمن اینکه تحصیل دانش آموزان زیر پوشش نیز در مراکز آموزش عالی رایگان خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این برنامه با پرداخت فوق العاده به کارکنان دستگاه های اجرایی در مناطق محروم، استان های کمتر توسعه یافته، دارای شرایط بد آب و هوایی و عملیاتی موافقت کردند.
 
به گفته وی، بر این اساس از ابتدای مهر ماه سال آینده باید 25 درصد فوق العاده حقوق به کارکنان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و 20 درصد نیز به کارکنان دارای مدرک کمتر از کارشناسی در استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان پرداخت شود که تحقق آن نیازمند تصویب نهایی توسط شورای نگهبان است.
 
امینی در خصوص لایحه بودجه 96 و سهم استان ایلام از این منابع تاکید کرد: این لایحه هم اکنون در کمیسیون تلفیق در دست بررسی است و بزودی برای تصویب نهایی به صحن علنی ارسال می شود که امیدواریم با رایزنی مجمع نمایندگان استان بتوانیم با چکش کاری بیشتر، سهم ایلام را در بودجه سنواتی افزایش دهیم.

وی افزود: اعتبارات استان ایلام بر اساس لایحه پیشنهادی دولت 16،4 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده که سهم بخش هزینه ای از این افزایش 17،5 درصد و سهم بخش تملک دارایی های سرمایه ای نیز 15،1 درصد است.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: این افزایش در حالیست که میانگین اعتبار اختصاص یافته از سوی دولت برای استان های مختلف 10،7 درصد افزایش یافته ولی ایلام در این زمینه از منابع بیشتری برخوردار می شود ضمن اینکه 200 میلیارد ریال نیز در این لایحه برای تقویت زیرساخت های حوزه اربعین لحاظ شده است.

امینی یادآور شد: مجمع نمایندگان استان با همراهی استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بودجه متحد و متفق القول هستند و امیدواریم با هماهنگی بیشتر بتوانیم استان را در مسیر و مدار توسعه قرار دهیم./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار