رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد، در حاشیه بازدید از نمایشگاه «وفاق» گفت: در برگزاری جشن‌های انقلاب باید کار به مردم سپرده شود.
کد خبر: ۳۷۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ 01 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت الاسلام علی اصغر لطفی،ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری نمایشگاه «وفاق» در آستانه‌ی برگزاری جشن‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد:  نفس برگزاری این نمایشگاه خوب است به خصوص اینکه یکی از نخستین‌ طرح‌هایی است که سعی کرده با جلب و جذب تشکل‌ها به فعال کردن هر چه بیشتر ظرفیت مردمی در برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی کمک کند.
وی در ادامه افزود: در حمایت از تشکل‌های مردمی باید توجه داشت که این حمایت‌ها به سمت و سویی نرود که تشکل‌ها را وابسته‌ی خود کند؛ باید دقت کرد که در برگزاری چنین برنامه‌هایی هدف شناسایی نیازها و ظرفیت‌های این تشکل‌ها و برقراری یک تعامل سازنده با آن‌ها است به طوری که  شهرداری بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند و یک همکاری متقابلی اتفاق بیفتد؛ طوری که مجموعه شهرداری فکر و ایده را منتقل کند و حمایت کند و تشکل‌ها مجری و برگزار کننده باشند.
عضو شورای شهر مشهد، در خصوص بهره‌گیری از روش‌های نوین ارائه خدمات فرهنگی در نمایشگاه «وفاق» گفت: بسته‌های خدمات فرهنگی خوبی عرضه شده بود اما برای ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی روز باید برنامه ریزی‌های بیشتری انجام شود.
لطفی با تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت مردمی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی به ویژه جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر ما بتونیم به نوعی فرهنگ سازی کنیم و عرق ملی، مذهبی و انقلابی افراد را احیا کنیم که خودشان وارد ماجرا شوند و طبق آن  مثل معروف ماهیگیری را یاد بدهیم نه اینکه ماهی در اختیار مردم بگذاریم؛ راه را درست پیموده‌ایم. در گذشته در مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی خود مردم وارد عمل می‌شدند؛ اما الان کار به صورت نیمه دولتی و دولتی درآمده و این خطری است که باید حواسمان باشد در آینده ایجاد دردسر نکند.
وی در پایان از استقبال مردم و تشکل‌ها از نمایشگاه «وفاق» گفت و افزود: با اینکه استقبال قابل توجه بود اما اگر اطلاع‌رسانی قوی‌تر بود استقبال بیشتری را شاهد بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار