به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی انجام می شود:
پایگاه آداب زیارت وابسته به معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ایام دهه فجر با فضاسازی متناسب حال و هوای روزهای انقلاب را برای زائران تداعی خواهد کرد.
کد خبر: ۳۷۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 02 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی نژاد واقع در صحن جامع حرم مطهر رضوی با بیش از 20 فعالیت متنوع، در حال خدمترسانی به زائران این حریم مقدس است.
حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل انواع فعالیت از جمله آموزش آداب زیارت و حرم‌شناسی، پاسخ‌گویی به سوالات اعتقادی و شرعی، حلقه‌های معرفت، مشاوره فردی، مهدویت، شبکه مخاطبان نورالهدی، غرفه‌های شهدا و عفاف و حجاب، حکایت آفتاب،‌ نقاشی، کاردستی و جُنگ کودک و ... است.
وی درباره ویژه برنامه‌های دهه فجر این مجموعه گفت: پایگاه آداب زیارت از ابتدای سال تاکنون میزبان بسیاری از دانش آموزان مشهد و اردوهای زیارتی مدارس از سراسر کشور بوده است که در دهه فجر نیز با برگزاری 30 جُنگ انقلاب برای گروه‌های دانش‌آموزی (مقطع دبیرستان) در دو نوبت صبح و عصر از تاریخ 6 تا 22 بهمن میزبان دانش آموزان سراسر کشور خواهد بود.
حسینی افزود: محتوای این برنامه ها متناسب با دهه فاطمیه و دربرگیرنده مضامینی چون امام خمینی (ره)، پیروی انقلاب اسلامی،‌ آداب زیارت و جشن تکلیف است. 
حجت الاسلام حسینی از برگزاری برنامه ویژه کودکان در پایگاه آداب زیارت صحن قدس و کبوترانه خبر داد و گفت: در صحن قدس از 12 تا 22 بهمن  هر روز بعد از نماز ظهر و عصر جُنگ انقلاب برای عموم و نقاشی برای کودکان زیر 10 سال با محوریت آداب زیارت برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: پایگاه آداب زیارت نیز با فضاسازی متناسب در این ایام حال و هوای روزهای انقلاب را تداعی خواهد کرد و در ورودی مجموعه کوچه انقلاب برپا می‌شود که زائران می‌توانند در این ایام با مراجعه به این پایگاه از آن بازدید به عمل آورند.
وی شرکت در این برنامه ها را برای عموم آزاد اعلام کرد و گفت: در فرآیند برگزاری این برنامهها هدایای مختلفی چون کتابچه رهنما، مدالیوم (پلاک سینه)،‌ چفیه، شال، کتاب برمدار آفتاب و کارت پستال کودکانه و بزرگسال اعطا میشود.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: خدمتیاران پایگاه آداب زیارت به صورت دائمی آماده خدمت رسانی به تمامی مراجعان محترم هستند و شرکت در برنامه‌ها برای هیچ گروه یا فردی محدودیتی ندارد.    
مدیرفرهنگی آستان قدس رضوی از تولید و توزیع بسته های فرهنگی دهه فجر برای تمام سنین در حرم رضوی و در روز 22 بهمن خبر داد.
وی گفت : امسال در فرآیند تولیدات و در برگزاری مناسبتهای دهه فجر، فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) ملاک قرار گرفته و ویژه تمام سنین برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.
جواد هاشمی ادامه داد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، یاران انقلاب، ارزشهای انقلابی، معرفی انقلاب ویژه گروه سنی کودک، انقلاب و حرم، دانستنیها، مبانی انقلاب و شاخصههای انقلابی بودن و انقلابی ماندن، برخی از شاخصه های فعالیت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در دهه فجر است.
هاشمی برپایی نمایشگاه، توزیع اقلام فرهنگی با محتوای دهه فجر و انقلاب، تولید کتاب و تصویرسازی شخصیتهای انقلابی را بخشی از فعالیت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در روز 22 بهمن معرفی و اظهار کرد: برای گروه سنی 6 تا8 سال کتاب نقاشی با پیامهای خاص آماده کردهایم که کودک ضمن رنگآمیزی نقاشیها با انقلاب اسلامی آشنا خواهد شد. 
مدیر فرهنگی معاونت تبلیغات حرم رضوی خاطر نشان کرد: همچنین برای گروه سنی 8 تا 11 سال کتاب دیگری به تولید رسیده با موضوع انقلاب و معیارهای یک کودک انقلابی که به کودک کمک می شود تا با شاخصههای یک کودک انقلابی آشنا شود.
وی در ادامه از توزیع 80000 نسخه مجله نورالهدی ویژه سه گروه سنی کودک، نوجوان و جوان خبر داد و گفت: در راستای تغییر حال و هوای مدارس و تزیین فضای مدرسهها با نمادهای انقلابی در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، دو ریسه پارچهای دخترانه و پسرانه، با پیامهای متفاوت با هدف معرفی انقلاب اسلامی تولید و توزیع شده است.
هاشمی فعالیت در عرصه فضای مجازی را مهم برشمرد و عنوان کرد: در حوزه نرم افزاری و فضای مجازی نیز برای دهه فجر اقداماتی انجام شده که بخشی از آن شامل تولید نرم افزار با موضوع طلوع بیداری، کلیپ، پوستر، موشنگرافی، پاسخگویی به سوالات و شبهات با محوریت انقلاب در «ما من سوال انقلاب»، ... میشود که علاقهمندان برای بازدید میتوانند به سایت razavi.aqr.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار