کد خبر: ۳۷۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 04 February 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر مسئول مؤسسه آوای راز مهر به عنوان مجری برنامه هفته موسیقی یزد،انتشار خبری مبنی بر عدم صدور مجوز لازم برای اجرای ویژه برنامه هفته موسیقی یزد را تکذیب کرد.

به مناسبت دهه‌ مبارک فجر قرار بود هفته موسیقی یزد با رویکرد همایش بین اهالی موسیقی استان از 14 تا 17 بهمن در سالن هلال احمر یزد برگزار شود اما این برنامه بنا به دلایلی چند ساعت مانده به اجرا لغو گردید. در پی حاشیه‌های ایجاد شده در این زمینه، علی امیدی مدیر مسئول مؤسسه آوای راز مهر برگزار کننده این برنامه جهت روشن شدن افکار عمومی توضیحاتی در این باره بیان کرد.

«علی امیدی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از مهرماه امسال طرح برگزاری این برنامه در ذهن من و همکارانم شکل گرفت که با تأکید اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان به عنوان هفته موسیقی یزد نامگذاری شد و مقرر گردید گروه‌ها (حدود 36 گروه) و هنرمندان مرتبط با آموزشگاه‌های موسیقی یزد در یک همایش و فضای بزرگتر به اجرای برنامه بپردازند و تولیدات و آموزه‌های خود را به نمایش بگذارند.

مدیر مسئول مؤسسه آوای راز مهر با بیان این که طرح اولیه این برنامه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه و رایزنی و پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز و برگزاری برنامه در دهه فجر انجام شد، افزود: به همین منظور فراخوانی نیز جهت دریافت آثار هنرجویان به همه آموزشگاه‌های موسیقی استان ارسال شد و نمونه شعر و اعضای گروه در قالب یک لوح فشرده به پیوست دریافت گردید که ما با همکاری انجمن موسیقی و کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آثار را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم و سپس از حوزه هنری نیز به عنوان حامی درخواست حمایت معنوی داشتیم که کارشناسان این نهاد هم با دقت، تمامی آثار را به ویژه به لحاظ شعر و محتوا مورد بررسی قرار دادند و نکات لازم را در جهت اصلاح و حذف بعضی از آثار ارسالی بیان کردند.

امیدی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته موسیقی در چهار شب ادامه داد: ما با توجه به شرایط و حساسیت موجود در عرصه موسیقی یزد و با رعایت اصول و ضوابط قانونی برای دریافت مجوزهای لازم اقدام نموده و در تاریخ 09/11/1395 مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان را دریافت کردیم.

وی افزود: نامه اداره نظارت بر اماکن عمومی یزد هم در تاریخ 06/11/95 به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه کردیم اما متأسفانه مجوز اداره نظارت بر اماکن عمومی برای سالن برگزاری برنامه اخذ نگردید و مجبور شدیم دو روز اول این برنامه را که قرار بود از 14 بهمن برگزار شود به تعویق بیندازیم.

وی ضمن غذر خواهی از مردم و علاقه‌مندانی که به سالن هلال احمر مراجعه کرده بودند، گفت: امیدواریم با رفع این مشکل از زمانی که توسط اداره نظارت بر اماکن عمومی اعلام می‌گردد در خدمت این عزیزان باشیم.

مدیر مسئول مؤسسه آوای راز مهر با بیان اینکه قرار شد در چهار شب اجرای این برنامه، چند مهمان ویژه و چهره برجسته عرصه موسیقی کشور به منظور استفاده از تجربیات‌شان دعوت شوند، گفت: این مهمانان که عموما هنرمندان موسیقی سنتی ایرانی هستند از نظر هنری چهره‌های برجسته و موجه موسیقی کشور محسوب می شوند.

امیدی افزود: قرار شد هر شب در کنار حدود 10 گروه اجرایی، یک مهمان ویژه نیز به اجرای میان برنامه کوتاه بپردازد ولی محوریت اصلی برنامه بر عهده هنرمندان یزدی است.

این هنرمند عرصه موسیقی استان با اشاره به اینکه ما نگاه درآمدزایی به این برنامه نداریم و هدف ما ایجاد یک فضای سالم و تعاملی در عرصه موسیقی استان است، ادامه داد: فقط برای اینکه بتوانیم بخشی از هزینه‌های برنامه را تأمین کنیم قرار شد بلیط فروشی مختصری هم داشته باشیم.

مدیر مسئول مؤسسه آوای راز مهر با تکذیب خبر منتشر شده در مورد این برنامه در فضای مجازی خاطر نشان کرد: این چالش‌ها و حواشی توسط یکی از کانال‌های خبری در فضای مجازی پخش و عنوان شد این برنامه مجوز ندارد (البته این خبر علی رغم پخش گسترده در فضای مجازی ساعاتی بعد توسط کانال مربوطه اصلاح و عنوان شد برنامه دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد می‌باشد). همچنین در خبر مذکور از حوزه هنری به عنوان برگزار کننده یاد شده بود و اینکه قرار است خوانندگان زن در این برنامه حضور داشته باشند و موسیقی غربی ترویج شود در حالی که چنین ادعاهایی اساسا صحت نداشته و اصلا بحث برگزاری کنسرت موسیقی در کار نبوده است.

وی با بیان این‌که محوریت و تمرکز اصلی برنامه روی موسیقی سنتی ایرانی است، افزود: به هیچ وجه همخوانی بانوان در این برنامه وجود نداشته و فقط در برخی از گروه‌ها قرار بوده یکی دو نوازنده خانم آن هم از لحاظ هنرجویی و آموزشی با رعایت تمامی جوانب از نظر پوشش و محتوا شرکت کنند.

علی امیدی با بیان اینکه انتشار این خبر کذب در فضای مجازی بیشتر به شیطنت شبیه بود، اظهار کرد: این خبر روز پنجشنبه 14 بهمن توسط یک کانال خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که باعث شد مسئولان نسبت به این موضوع حساس شوند. اینجانب به عنوان مسئول برگزاری برنامه، این خبر را تکذیب می‌کنم چون برنامه دارای مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و حوزه هنری نیز به عنوان حامی معنوی با رویکرد هدایت و نظارت به ما کمک کرده است.

وی حمایت متولیان امر در برگزاری هفته موسیقی در روزهای آینده را خواستار شد و افزود: عده‌ای از هنرمندان جوان و پویا پا به این عرصه گذاشته‌اند و به حمایت مسئولان و متولیان هنر چشم دوخته‌اند.

امیدی افزود: همه برنامه‌ها و آثار منطبق با ارزش‌ها و قوانین مربوطه بوده و تلاش ما در جهت بهبود روند وضعیت موسیقی استان است.

این هنرمند، ایجاد شایعه و تنش چند ساعت مانده به اجرای برنامه را ضربه‌ای بزرگ برای برگزار کننده و هنرمندان یزدی دانست که با توجه به روحیه حساس و لطیف اهالی موسیقی شاید سال‌ها آنها را تحت تأثیر قرار دهد و به ضرر هنر استان باشد.

وی به مهجور ماندن هنر موسیقی اشاره و بیان داشت: به رغم سختی‌ها و دشواری‌ها، هنرمندان این عرصه در استان همواره سعی کرده‌اند براساس ارزش ها و رعایت نکات مورد نظر نهادهای مربوطه به بهترین نحو به اجرای برنامه بپردازند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار