معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، 18 اسفند ماه امسال به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 05 February 2017

به گزارش تابناک رضوی، یوسف امینی با اشاره به اینکه برای نخستین بار اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، 18 اسفند به میزبانی مشهد برگزار می شود اظهار داشت: امسال افتتاحیه این جشنواره از کاشان آغاز شده و در شهرهای مختلف ادامه یافت و در مشهد نیز با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در قالب اختتامیه این جشنواره در مشهد برنامه‌های متنوعی با حضور شاعران فعال و برجسته این شهر برنامه‌ریزی شده است اضافه کرد: برگزاری محفل شعر شاعران افغانستانی مقیم مشهد از جمله برنامه‌های مهم این مراسم محسوب می‌شود که روز گذشته در فرهنگسرای انقلاب با استقبال بی‌نظیری از این شاعران برگزار شد.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی محور مهم همه محافل شعر و ادب را که از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر است، زبان فارسی برشمرد و یادآور شد: در مراسم اختتامیه این جشنواره تاکنون حضور 30 شاعر برجسته داخلی و حدود 20 شاعر فارسی زبان خارجی از کشورهای همجوار و اسلامی قطعی شده است.
امینی افزود: برگزاری محفل شعرخوانی در نیشابور هم‌زمان با 16 اسفند، بازدید از آرامگاه خیام و عطار در نیشابور، برگزاری محفل شعر شاعران مشهدی هم‌زمان با 17 اسفند و برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره در 18 اسفند از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده آن محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه محور اصلی برگزاری همه برنامه‌های اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر زبان فارسی است، بنابراین در تلاش هستیم تا از شاعران برجسته کشورهای اسلامی که اشعار خود را با زبان فارسی می‌سرایند و با این زبان آشنایی قابل توجهی دارند را در مراسم اختتامیه دعوت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار