رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس آخرین آمار رسمی کشور به ازای هر 9 مرد معتاد، یک زن مبتلا به مواد مخدر وجود دارد.
کد خبر: ۳۷۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 06 February 2017
به گزارش تابناک یزد،حمیدرضا فتحی افزود: مطالعات اخیر نشان داده ، سهم زنان در ابتلا به مواد مخدر درحال افزایش است که این نگران کننده است.
وی با بیان اینکه اگر زن معتاد شود بنیان خانواده دچار آسیب می شود، پیشگیری و درمان زنان، مادران باردار و کودکان را از اولویتهای اصلی و جدی وزارت بهداشت برشمرد.
فتحی با بیان اینکه یک میلیون و 325 هزار نفر در کشور دچار مشکل اعتیاد هستند افزود:بر اساس این آمار افزون بر 50 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر در ایران تریاک، سوخته و شیره آن را استفاده می کنند.
وی ادامه داد : مابقی مصرف کنندگان از سایر مواد مخدر چون هروئین، شیشه، کراک، حشیش و غیره مصرف می کنند که سهم مصرف هروئین در ایران نیز 10 درصد از کل انواع مواد مخدر است.
وی شایعترین گروه سنی گرایش به اعتیاد را بین 30 تا 35 سال عنوان کرد و افزود : میانگین سن شیوع به مصرف مواد مخدر در کشورمان 21 سال است.
به گفته این مقام مسئول سالانه 287 هزار در دنیا جان خود را بر اثر اعتیاد از دست می دهند و یک سوم این مرگ ها به علت مصرف بیش از حد است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار