قطعا عقیل های زیادی اطراف ما زندگی می کنند بدون آنکه به آنها توجهی داشته باشیم؛ این روایت تلخ، تلنگری برای همه ما است تا عقیل های شهرمان را قبل از دیر شدن دریابیم.
کد خبر: ۳۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳ 21 May 2015
روایتی دیگر از زندگی یک کودک بی پناه منتشر شد؛ تامین هزینه های پدر و مادر بیمارش از یک طرف و نداشتن سرپناه و هزینه های تحصیل از طرف دیگر موجب ترک تحصیل عقیل هشت ساله شده بود.

به گزارش «تابناک»، پدر 70 ساله و مادر 34 ساله عقیل در اثر تصادف رانندگی و مشکلات دیگر قادر به کار کردن نیستند و روزگارشان زیر چادری در جنوب شهر داراب به سختی می گذرد.

با انعکاس گزارش زندگی تلخ عقیل هشت ساله سیل کمک ها و تماس های مردم آغاز شد. هر کسی در حد توانش کمک کرد، تعدادی تماس گرفتند و عده ای نیز به دنبال مقصر گشتند!

هزینه ساخت سرپناه، سه روزه تامین شد و عقیل و خانواده اش به زودی صاحب خانه ای نقلی در جنوب شهر داراب می شوند؛ محله ای که در آن عقیل های زیادی زندگی می کنند. محمد حسین (عقیل) که پایان چادر نشینی خود و خانواده‌اش را نزدیک می‌بیند این روزها با روحیه‌ای مضاعف به مدرسه می‌رود و دیگر غمگین نیست چرا که ملت نوع دوست ایران بار دیگر در فضای مجازی، گرهی را باز کرده‌اند.

درمان مادر 34 ساله عقیل آغاز شده تا بتواند در خانه جدید، به خوبی از تنها فرزندش پرستاری کند و آنها پس از چند سال چادرنشینی بدون امکانات، حالا صاحب منزل می شوند، منزلی که به لطف خدا و با کمک های جمع آوری شده، تحت نظارت موسسه مهر حضرت زهرا (س) شهرستان داراب خریداری می‌شود.

قطعا عقیل های زیادی اطراف ما زندگی می کنند بدون آنکه به آنها توجهی داشته باشیم؛ این روایت تلخ، تلنگری برای همه ما است تا عقیل های شهرمان را قبل از دیر شدن دریابیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یه ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
خدا رو شکرررررررررر
اشكان شهنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
اشكان شهنان: برنامه ماه عسل همچون شيريني و زولبيا و باميه داخل سفره هاي ماه مبارك رمضان در همه خانه هاي ايرانيان رونق دارد، چه ايرانيان داخلي و خارجي همه و همه اين برنامه و حواشي آن را دنبال مي كنند.
از پرداخت هاي ميلياردي و از ناتواني و معلوليت هاي فراوان مهمانان!
مهماناني كه عزيز و محترم هستند براي هر ايراني، چه بسا كودكان كار ، مادران بيمار و يا نخبه هاي بيكار و دنبال راهي براي گذشتن از ايران!!!
همه و همه عزيزان ما هستند!
كودك كار، عقيل ٨ ساله بزرگ شده و دانا و عاقل و با وقار كه با لهجه ي شيرين استان فارس (شهرستان داراب) صحبت مي كند و در جواب مجري مشهور و خوش تيپ و خوش صدا كلمه "ها" به عنوان تاييد به كار ميبرد!
در اين چند دقيقه كه به روي صحنه آمد و چهره سبزه گونش و لهجه شيرين و با دلي پاك و عقلي بزرگ سريع در دل مردمان ايران زمين نشست!
آفرين بر آن خانم (نانوا) و دختري كه با تفكرات زيبا و بزرگ مادرش در عرش به سر ميبرد و كار بسيار جالبي انجام دادند و در مقابل عقيل ٨ ساله كه آن را به كوه و قله دماوند تشبيه كردند ايستادند! آفرين بر ذهن ، زبان و قلب رعوف آن خانم با وقار، آفرين و صد آفرين كه جمله "بني آدم اعضاي يكديگرند" را زنده كرد!
آفرين بر نيت پاك و سالم احسان عليخاني كه اين مرد ٨ ساله دارابي را به عموم كشور معرفي نمود و به جوانان و تحصيلكرده ها و خانواده هاي سرمايه داران بيان كرد كه يك بچه شهرستاني ٨ سال پدر و مادرش برايش عزيز و تاج سر هستند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار