کد خبر: ۳۷۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 07 February 2017

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با اشاره به معضلات و دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش و تربیت پرستاری،‌ گفت: شرایط برای تربیت و آموزش پرستار جدید و ورود آن‌ها به بخش خصوصی استان یزد فراهم است.

«سیدمحمد میرمحمدی» در مراسم جشن روز پرستار که در بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد، با بیان این‌که سیاست‌های کلی استان در بخش بهداشت و درمان بر محور پیشگیری برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: عوامل مختلف ورزشی و تغذیه‌ای در پیشگیری از بیماری‌ها تاثیرگذار است.

وی با اشاره به این‌که پیشگیری برای کاهش آسیب‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم مؤثر است، به دشواری‌های شغل پرستاری اشاره کرد و گفت: حساسیت شغل پرستاران به این دلیل است که ریزترین مسائل و جزئی‌ترین غفلت‌های احتمالی در عملکرد آن‌ها مؤثر است.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت رفتار عاطفی پرستاران و نقش آنها در بهبود روحی و جسمی بیماران افزود: خوشبختانه با اقدامات زیرساختی که در حوزه بهداشت و درمان انجام شده شرایط موجود آماده تربیت و آموزش پرستار جدید برای بخش خصوصی است.

استاندار در ادامه با بیان این‌که اکنون جامعه نیازمند پرستاران بیشتری است، تصریح کرد: پرستاری روحیه قوی، صبوری، ایثارگری و مهربانی قوی‌تر از مادر به فرزند می‌خواهد .

وی خاطرنشان کرد: پرستاران شایسته دریافت نشان ایثارگری می‌باشند، چون آن‌ها فرشتگانی هستند که مانند پروانه به دور بیماران می‌چرخند تا شکستگی دل بیمار را درمان کنند که این کاری سخت و دشوار و شایسته تقدیر است.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: عشق و علاقه به هم‌نوع افزایش یابد و در قبال آسیب‌هایی که به انسان‌های دیگر وارد می‌شود، همه مسئولیت‌پذیر باشیم تا شاهد کاهش بیماری‌ها و درد و رنج‌ها در جامعه باشیم.

دکتر«محمدرضا میرجلیلی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه بزرگترین دغدغه جامعه پرستاری را کمبود پرستار دانست و خاطرنشان کرد: در نظر داریم با اقدامات انجام شده در آینده‌ای نزدیک حداقل ۳۰۰ پرستار به جامعه پرستاری اضافه شوند.

در پایان این مراسم از ۱۳ پرستار استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل و صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به طور نمادین به آنها اعطا شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار