نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان :
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه دانش آموزان افسران جنگ نرم امروز هستند، گفت: فتح میدان های علمی و فرهنگی به مراتب سخت تر از میدان های نبرد است و باید از هم اکنون خودسازی های لازم صورت گیرد
کد خبر: ۳۷۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲ 08 February 2017

به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک از  کرمانشاه، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در گردهمایی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی کرمانشاه در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از بهترین دوران، دوران دانش آموزی و دانشجویی است، گفت: نوجوانان و جوانان ما باید آگاه باشند که فرصت این ایام را به سادگی از دست ندهند و آن را ارزان فروش نکنند.
وی به خطرات فضای مجازی اشاره کرد و افزود: یکی از خطرات مهم فضای مجازی اتلاف وقت نوجوان و جوانان است، حتی اگر این جستجو در فضای مجازی در زمینه‌های مثبت باشد از آنجا که بی‌برنامه و بی هدف است موجب اتلاف وقت می‌شود.
علی اکبری تصریح کرد: جوان و نوجوان ما باید برنامه ریزی شده و با هدف وارد فضای مجازی شود تا بتواند بدون اتلاف وقت از مزایای آن بهره مند شود.
وی در ادامه بر تقویت انس با قرآن در دوران نوجوانی و جوانی تاکید کرد و افزود: راه انس با قرآن خواندن آن، ترتیل و قرائت و شنیدن آن است، اما همه اینها مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است.

علی اکبری تصریح کرد: آنچه از آن به عنوان انس با قرآن نام می‌بریم در حقیقت عمل به قرآن است و اینکه بتوانیم اخلاق، عمل و رفتارمان را قرآنی کنیم و زیرساخت آن فهم قرآن و خواندن آن است.

وی برخورد زینتی با قرآن را جفا دانست و اظهار کرد: اینکه ما تنها در ابتدای جلسه چند آیه از قرآن تلاوت کنیم، بدون آنکه معنی و مفهوم آن را بدانیم و بفهمیم، جفایی بزرگ در حق قرآن است و باید به نسل جدید یاد داد که قرآن تنها برای زینت محافل و جلسات و روضه نیست و باید آن را خواند و فهمید.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی، انقلاب اسلامی ایران را تجدید پیمان دوباره مردم با اسلام، اهل بیت(ع) و اولیای خدا دانست و اظهار کرد: ملت ایران در حدود 40 سالی که از انقلاب گذشته بر سر پیمان خود همچنان وفادار مانده‌اند و علی‌رغم تمام مشکلات و سختی‌هایی که طی این سالها تحمل کردند، دست از آرمان‌های خود برنداشتند.
علی اکبری تصریح کرد: نتیجه این وفاداری و پایبندی به ایمان این است که هر روز بر عزت و آبروی و امنیت ملت و کشورمان در جهان افزوده می شود و در عوض شاهد بی آبرویی و بی حیثتی و ناامن شدن روز افزون دشمنانمان و کشورهایشان هستیم.
وی به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: اوضاع امروز آمریکا بعنوان دشمن درجه یک انقلاب و ملت ایران را می‌توان در صحبت‌های دو کاندیدای ریاست جمهوری این کشور متوجه شد و عملا این انتخابات چهره واقعی آمریکا و فسادها و اوضاع بحرانی آن را به مردم جهان نشان داد.
علی اکبری افزود: امروز بدبخت ترین ملت‌ها آمریکا است که فردی مانند "ترامپ" که در همه زمینه‌ها دچار فساد بوده و از طرفی به لحاظ تیپ شخصیتی و اخلاقی هم حال و روز مناسبی ندارد، شخص اول و رییس جمهور این کشور است.
وی به اوضاع عربستان در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: این رژیم هم اکنون به سرنوشت رژیم پهلوی ایران دچار شده و علاوه بر چهره منفوری که در جهان دارد، از درون نیز در حال فروپاشی است و تلاش کرد تا از طریق حمله به یمن به نیابت آمریکا چهره خود را بازسازی کند که هم اکنون این جنگ نیز به باتلاقی برای آنها تبدیل شده است.
وی به تشکیل و تقویت داعش در منطقه توسط آمریکا اشاره کرد وافزود: در انتخابات آمریکا به وضوح این امر توسط دو کاندیدا افشا شد و اعلام کردند که این دستاورد شوم اکنون مایه ضرر و دردسر برای خودشان شده است.
علی اکبری در ادامه با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری که دانش آموزان را افسران جنگ نرم نامیده بود، گفت: ما در زمان جنگ تحمیلی 36 هزار دانش آموز شهید داشتیم و این نشان از بصیرت این قشر از جامعه دارد و امروز هم دانش آموزان کشور افسران جنگ نرم ما با دشمن هستند.
وی تصریح کرد: قطعا تاسیس تمدن اسلامی در سالهای آتی و تبدیل شدن ایران به قطب علمی جهان در 50 سال آینده توسط همین دانش آموزان امروز باید رقم بخورد و اعتقاد داریم فتح میدان‌های فرهنگی، اخلاقی و علمی به مراتب از فتح میدان های نبرد در هشت سال جنگ تحمیلی به مراتب سخت تر و دشوارتر است.
نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی افزود: برای این نبرد خودسازی پله اول است و دانش آموزان باید از هم اکنون خودسازی در تمام زمینه های فکری، جسمی و اخلاقی را شروع کنند تا بتوانند خود را برای رویارویی و رقابت دشوار آینده آماده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار