ماهواره‌بر سیمرغ از جمله موشک هایی ست که که در قیاس با موشک ماهواره‌بر سفیر، توان حمل ماهواره های سنگین تری را دارد و می‌تواند تا لایه های بالاتری در جو زمین اوج بگیرد. موشکی پیشرفته که در مسیر توسعه فضایی کشورمان، نقش به سزایی ایفا می‌کند و ماموریت بعدی مشخص شده برایش، پرتاب ماهواره‌های بزرگ تر ایرانی مانند مصباح به جو زمین تعیین شده است.
کد خبر: ۳۷۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 08 February 2017
به گزارش تابناک یزد، پس از آزمایش موشک بالستیک جدید کشورمان با نام «خرمشهر»، چند آزمایش موشکی دیگر در دستور کار قرار گرفته و به زودی صورت خواهد گرفت.
 به رغم آنکه آزمایش موشکی اخیر کشورمان واکنش غربی ها را به دنبال داشته و برخی، از جمله مقامات ایالات متحده آن را اقدامی ناقض برجام خوانده و خواستار ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل شده‌اند، شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که آزمایش موشکی کشورمان در راستای برنامه های مشخص و از قبل اعلام شده است.

این را می‌شود از مصاحبه چند ماه پیش تر وزیر دفاع کشورمان (اینجا) دریافت که در آن، حتی به صراحت آزمایش موشک بالستیک جدید «خرمشهر» وعده داده شده بود؛ وعده‌ای که زمان تحقق آن امسال معرفی شده بود و اکنون شاهد عملی شدنش هستیم.

موشکی با ویژگی های منحصر به فرد که دریچه جدیدی از دانش موشکی را به روی کشورمان گشود و به دلیل نوع سوخت خاصی که در آن مورد استفاده قرار گرفته، خواهد توانست جهشی چشمگیر در اهداف صنایع موشکی کشورمان حاصل کند. صنعتی که پیشتر موفقیت های فراوانی در آن شاهد بوده‌ایم و به طور ویژه، در صنعت فضایی کشورمان اتفاقات غرور آفرین فراوانی به دنبال داشته است.

البته این تنها آزمایش جدید موشکی کشورمان نیست و به زودی آزمایش های موشکی جدیدی را شاهد خواهیم بود. این را یک منبع آگاه به «تابناک» می‌گوید و می‌‎افزاید: همان گونه که وزیر دفاع در مهرماه خبر داد، تا پایان امسال چند آزمایش موشکی خواهیم داشت که پرتاب خرمشهر تنها یکی از آنها بود.

وی می‌گوید: آن گونه که برنامه ریزی شده، پرتاب موشک های سوخت جامد غدیر و سجیل با بردهای بلند نیز در دستور کار قرار داد و با این پرتاب ها، برنامه موشکی کشورمان تداوم خواهند یافت. علاوه بر این موشک ها، در زمینه موشک های ماهواره بر نیز آزمایش هایی تدارک دیده شده که به امید خدا محقق خواهند شد.

او با اشاره به اینکه توسعه موشک‌های ماهواره‌بری مانند سیمرغ در دستور کار قرار داد، می‌افزاید: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پرتاب موشک ماهواره‌بر سیمرغ نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این پرتاب آزمایشی، اهداف جدیدی را محقق ساخته و گامی جدید در عرصه پرتاب های فضایی برداریم.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که نه تنها پرتاب های موشکی کشورمان تداوم خواهند یافت، که توسعه موشک های ساخت کشورمان به منظور دستیابی به اهداف از قبل تعیین شده، با قوت و قدرت ادامه دارد. از جمله موشک هایی که به کمکشان به باشگاه کشورهای فضایی پیوسته‌یم و توانایی حمل و انتقال ماهواره به جو زمین را به دست آورده‌ایم.

به گزارش «تابناک»، ماهواره‌بر سیمرغ از جمله این موشک هاست که که در قیاس با موشک ماهواره‌بر سفیر، توان حمل ماهواره های سنگین تری را دارد و می‌تواند تا لایه های بالاتری در جو زمین اوج بگیرد. موشکی پیشرفته که در مسیر توسعه فضایی کشورمان، نقش به سزایی ایفا می‌کند و ماموریت بعدی مشخص شده برایش، پرتاب ماهواره‌های بزرگ تر ایرانی مانند مصباح به جو زمین تعیین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار