فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی هم‌زمان با اعلام آغاز مرحله دیگری از طرح‌های تشدید مقابله با عاملان ناامنی و تهیه و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر در استان، آخرین اطلاعات مربوط به سرقت‌های مسلحانه بانک‌های مشهد را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 21 May 2015

  سردار سرتیپ بهمن امیری‌مقدم با اشاره به سرقت‌های اخیر از بانک‌ها گفت: با مطالعه علمی این سرقت‌ها، سهم تقصیر در بررسی علل زمینه‌ساز و بروز سرقت‌ها تعیین می‌شود و این نظریه کارشناسی نقش مهمی برای بیمه‌ها در جبران خسارت‌های مالی ناشی از این سرقت‌ها خواهد داشت.
وی به خسارت‌های روحی و روانی و اهمیت ارتقای احساس امنیت عمومی در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر هر یک از دستگاه‌های مسئول در وظیفه و رسالتی که بر دوش دارد کم‌کاری یا موازی‌کاری کند و برنامه مشخصی نداشته باشد شاهد آثار زیان‌بار این خسارت‌ها در جامعه خواهیم بود.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: دستورات صریح برای پیگیری ویژه برای رسیدگی و برخورد با ناامن‌کنندگان جامعه ازجمله پرونده سرقت از بانک‌ها تا شناسایی و دستگیری عامل این ناامنی‌ها صادر شده و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی پیگیری پرونده را با توجه به سرنخ‌های به دست آمده در دستورکار خود قرار داده‌اند.
کشف ٣تن موادمخدر در استان
امیری‌مقدم در ادامه با اشاره به طرح‌های تشدید مقابله با عاملان ناامنی‌ها و کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و همچنین مبارزه با تهیه و توزیع‌کنندگان مواد‌مخدر در استان گفت: با آغاز خردادماه و در آستانه فصل تابستان مرحله دیگری از این عملیات آغاز شده است.
وی افزود: تیم‌های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در این عملیات گسترده از فروردین ماه سال جاری تاکنون٤٣٧‌معتاد پرخطر که برخی از آنان از عاملان تهیه و توزیع مواد افیونی در بین جوانان و نوجوانان بودند، دستگیر و سه تن مواد‌مخدر شامل٢٧٠٠کیلوگرم تریاک، ٢٨٠کیلوگرم حشیش، ١٠کیلوگرم هروئین و٢٠کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف کردند.
فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان، مزاحمت‌های خیابانی و آلودگی‌های صوتی است که در این رابطه تیم‌های پلیس امنیت عمومی در عملیاتی مستمر طرح‌های مختلفی را از ابتدای سال جاری در خیابان‌های مناطق مختلف شهر مشهد به اجرا گذاشتند. در این عملیات ٣٩٨دستگاه خودرو دارای آلودگی‌های صوتی، ١٤٩دستگاه خودروی دارای مزاحمت‌ها و ١٦١دستگاه خودرو به خاطر رعایت نکردن مقررات و شئونات اسلامی توقیف و اقدامات قانونی لازم به عمل آمده است.
وی مبارزه با جرایم خشن و سرقت‌ها را نیز به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در ماموریت‌های پلیس خراسان رضوی برشمرد و گفت: در سرقت از منازل مسکونی ١٢درصد، سرقت از مغازه‌ها ٤٧درصد، کشف خودروهای مسروقه ٧درصد و سرقت از اماکن عمومی ٩درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار