معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه یک سوم واحدهای تولیدی کشور پروانه فعالیت ندارند، گفت: کلاه بزرگی با اسم برند بر سر مردم می‌رود، در شرایط کنونی ما فقط 3 برند تولید در کشور داریم.
کد خبر: ۳۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 21 May 2015
سیدمحمود نوابی در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تقدیر از بنگاه‌های اقتصادی فعال استانی حامی حقوق مصرف‌کنندگان که در سالن همایش‌های ساختمان ساپکو مشهد برگزار شد، اظهار داشت: باید تولیدکنندگان کیفیت و مطالعه در تولیدات را در دستور کار خود قرار دهند و تولیدات خود را بدون کیفیت و استاندارد لازم روانه بازار نکنند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت افزود: در آموزه‌های دینی ما به حقوق مردم تاکید شده و رعایت آن جزء اصول دین ماست به همین دلیل هیچ تولیدکننده‌ای نباید در جامعه اسلامی در تولیدات از مواردی خارج از عرف جامعه و فرهنگ استفاده کند.

نوابی با اشاره به فواید هماهنگی میان تولیدکننده و مصرف کننده اظهار کرد: تولید کننده‌ای که کالای با کیفیت و مرغوب تولید می‌کند باید تقدیر شود همچنین مصرف‌کنندگان باید سعی بر خرید از تولیدکنندگان بومی داشته باشند تا با حمایت از کالای ایرانی به اقتصاد کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: همایش‌ها برای نشر آگاهی و اطلاعات به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا آگاهی از مشکلات و شرایط می‌تواند فرهنگ‌سازی خوبی در حوزه تولید و مصرف به وجود آورد.

*تخلفات بسیاری در حوزه واردات خودرو انجام می‌شود

رئیس سازمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: تخلفات گوناگونی در حال حاضر در کشور صورت می‌گیرد که می‌توان به واردات خودرو اشاره کرد و این موضوع نشان می‌‌دهد بسیاری از خودرو‌ها از طریق نمایندگی وارد کشور نمی‌شود و تخلفاتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ و دین ما نکات و توصیه‌های خوبی در بخش رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دارد که باید این فرهنگ در کشور رعایت شود نه اینکه به دنبال پیروی از شیوه‌ها و مدل‌های بیگانه باشیم.

نوابی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید برای تولید نیاز‌های جامعه تلاش کنند اظهار کرد: تولیدکنندگان باید شرایط جامعه و نیاز آن را بسنجند و به سمت تولیداتی که جامعه به آنها کشش ندارند نروند و کالای مصرفی را در کشور تولید کنند.

وی ادامه داد: تولیدکننده به همراه تولیدی خوب و مرغوب با مصرف‌کننده‌ای همیشگی در کنار هم به کشور کمک می‌کنند تا تولید و کالای ایرانی در کشور و دنیا جایگاه خود را پیدا کند متأسفانه در شرایط کنونی تولیدات ایرانی از جایگاه و محبوبیتی در کشور و دنیا برخوردار نیستند.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت بیان کرد: کلاه بزرگی با اسم برند بر سر مردم می‌رود و در شرایط کنونی ما فقط 3 برند تولید در کشور داریم مابقی نمایندگی فروش هستند و هیچ فعالیت و مجوزی در حوزه اصناف و بازرگانی ندارند.

*یک سوم واحدهای تولیدی کشور بدون پروانه فعالیت هستند

نوابی با بیان اینکه هم‌اکنون قاچاق به تولید کشور ضربه می‌زند و طبق دستور مستقیم مقام معظم رهبری باید با قاچاق کالا که به فرهنگ و تولید ما ضربه می‌زند مقابله شود، گفت: در حال حاضر از 3 میلیون واحد موجود در کشور یک میلیون بدون پروانه فعالیت می‌کنند که این مشکلاتی را در حوزه نظارت و بررسی به وجود می‌آورد و متاسفانه در کشور برای مقابله با این امر اقدامی انجام نشده است.

رئیس سازمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: قانون رفع موانع تولید وضع شده و به وسیله آن بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و با اجرای آن شرایط و حمایت خوبی برای تولیدگنندگان مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از نهاد‌ها به حقوق مردم توجه ندارند، گفت: در بحث بیمه‌های خودرو و دیه در ماه‌های حرام برخی از حقوق مصرف‌کنندگان ضایع می‌شود و پول بسیاری در اختیار بیمه‌ها قرار می‌گیرد همچنین در حوزه بانکداری باید خیلی از حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود که متاسفانه در حال حاضر به این مورد توجهی وجود نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار