اولین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی که در عملیات کربلای 4 و 5 شرکت داشتند، دوم اسفندماه با حضور مسئولین استانی و همچنین حضور سرداران دوران دفاع مقدس در مجتمع امام علی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 14 February 2017

تابناک آذربایجان غربی :اولین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی که در عملیات کربلای 4 و 5 شرکت داشتند، دوم اسفندماه با حضور مسئولین استانی و همچنین حضور سرداران دوران دفاع مقدس در مجتمع امام علی برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه در نشست خبری به مناسبت برگزاری یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی باید در اولویت اقدامات دانشگاه‌ها قرار گیرد چراکه فرهنگ جامعه بر دیگر حوزه‌ها اثرگذار است.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های ارزشی و دینی در سطح دانشگاه‌ها، گفت: اسلامی کردن دانشگاه‌ها از سیاست‌های اصلی نظام است که باید مورد توجه مسؤولان فرهنگی و دانشگاهی قرار گیرد.

پوراسد گفت: یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی با هدف ارج نهادن به شأن شهدای استان به ویژه شهدای غواص برنامه‌ریزی شد که خوشبختانه با همراهی مسئولان استانی و شهر ارومیه روز دوشنبه، دوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی آموزشی امام علی (ع) ارومیه برگزار می‌شود.

رییس  برگزاری این یادواره ، با بیان اینکه سیزده غواص از استان آذربایجان‌غربی در عملیات‌های کربلای 4 و 5 به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: دو نفر از این شهدا اهل ارومیه، پنج نفر سلماس و شش نفر از ماکو هستند.

رییس دانشگاه قاضی طباطبایی ارومیه با اشاره به حضور فرماندهان، ایثارگران، رزمندگان و مسؤولان نظامی و انتظامی کشور در یادواره شهدای غواص استان، افزود: در این یادواره فیلم مستند «سکوت آب و خاک» رونمایی می‌شود.

مصطفی میلانی دبیر نخستین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی نیز گفت : نامگذاری خیابانی در شهر ارومیه، استخر کارگران و مجموعه ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای قاضی طباطبایی به نام شهدای غواص را از دیگر برنامه‌های یادواره برشمرد و گفت: به 40 نفر از خانواده‌های شهدای غواص، رزمندگان عملیات‌های کربلای 4 و 5 و همچنین فرماندهان تندیس یادواره به رسم یادبود اعطا می‌شود.

مسعود قدرتی هم در این نشست گفت   : بخشی از خاطرات شهدای غواص نیز بر روی بنرهای الصاقی در محل برگزاری یادواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدعوین پیش از شرکت در یادواره در گلزار مزار شهدا ارومیه حضور یافته و با آرمانهای امام راحل و شهدای انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد.

یادواره شهدای غواص آذربایجان‌غربی روز دوشنبه دوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی آموزشی امام علی (ع) ارومیه برگزار می‌شود

.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار