مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد از رونمایی از 3 کتاب فاخر توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری این شهر همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 23 May 2015
حامد صادقی در نشستی خبری به منظور تشریح برنامه‌های فرهنگسرای پایداری به مناسبت فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر که در نمازخانه این فرهنگسرا برگزار شد، اظهار کرد: کتاب فاخر و بی‌نظیر «روز خدا» به قلم حمیدرضا صدوقی در 440 صفحه در چاپ رقعی و با محوریت نقش خراسان در هشت سال دفاع مقدس از جمله این کتاب‌هاست که با حضور جمعی از سرداران خراسانی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان در هشت سال جنگ تحمیلی با 16 تیپ قدرتمند بیش از 23 هزار شهید را تقدیم به انقلاب کرده است، ادامه داد: همچنین در این ایام از کتاب «مشهد خَیِن» با محوریت خاطرات شهدای نهر خین و کتاب خاطرات معراج در مورد یادآوری خاطرات یکی از وارث فرهنگی دفاع مقدس، رونمایی می‌شود.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد با اشاره به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این فرهنگسرا و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: برگزاری یادواره سردار خراسانی شهید محمد مهدی خادم‌الشریعه، حضور کاروان مقاومت، ایثار و شهادت در بوستان‌های 10 نقطه از شهر، تولید پارچه‌های هیئتی و تولید برنامه‌های ویژه مساجد از جمله این برنامه‌هاست.

وی از برگزاری هشت برنامه شهری بزرگ با مشارکت برخی از دستگاه‌ها و مردم خبر داد و یادآور شد: در همین راستا به برنامه کنگره شهدای شعر و ادبیات، همایش طلاب ایثارگر، یادواره شهید اسماعیل پور و 72 شهید محله طلاب، همایش فاتحان خرمشهر، سخنرانی سردار فتح الله جعفری در حسینیه قرآن و عترت، یادواره جانباز شهید قاسمی و جانبازان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) می‌توان اشاره کرد.

صادقی با بیان اینکه هر چه به جلو می‌رویم برنامه‌های این مجموعه نیز با حضور مردم باشکوه‌تر می‌شود، اظهار کرد: فرهنگ دفاع بدون حضور مردم معنایی ندارد و در این مسیر باید شاهد حضور و مشارکت هر چه بیشتر عموم مردم باشیم.

وی بیان کرد: در همین راستا امسال برای سالروز آزادسازی خرمشهر بیش از 60 برنامه محلی با مشارکت مردم در مناطق مختلف برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 450 مورد یادواره شهید در شهر از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در این شهر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار