دادستان چناران خبر داد :
دادستان چناران گفت: در 24 مورد تجاوز و تعدی توسط نهادهای رسمی و غیر رسمی به حریم رودخانه رادکان صورت گرفته بود که بدون هیچ اغماضی با همکاری نیروی انتظامی از آنها رفع تصرف شد.
کد خبر: ۳۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶ 24 May 2015

 به گزارش تابناک به نقل از  ندای چناران، مجید اشراق ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران در خصوص مبارزه با بحث زمین خواری و دست اندازی برخی از افراد سودجو به بیت المال و ثروت های عمومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق امر مقام معظم رهبری، قوه قضاییه مبارزه جدی با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری در اماکن زراعی و باغات را در دستور کار خود قرار داده است و ریاست قوه قضاییه نیز با صدور بخشنامه ای بر این امر تاکید کرده است و از قضات خواسته شده که این بحث را به صورت جدی پیگیری کنند.

اشراق ادامه داد: به این جهت ما یک کارگروه در زیرگروه شورای هماهنگی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل دادیم . 

وی تصریح کرد : هرچند طبق قانون دادگستری متصدی امر پیشگیری از وقوع جرم است اما این به این معنا نیست که سازمان ها و نهاد ها و ادارات در این امر نقشی ندارند. بلکه قوه قضائیه به عنوان هماهنگ کننده است و در بحث مقابله با بحث زمین خواری متولیان زیادی وجو دارد که نیاز به همکاری و همیاری همه آنها می باشد.

وی افزود: در ۲۴ مورد تجاوز و تعدی توسط نهادهای رسمی و غیر رسمی به حریم رودخانه رادکان صورت گرفته بود که بدون هیچ اغماضی طی ۱۱ ساعت کاری با همکاری نیروی انتظامی از آنها رفع تصرف شد.

دادستان عمومی و انقلاب چناران خاطر نشان کرد: در خیلی از موارد منابع طبیعی در حال غارت است و حریم جاده ها رعایت نمی شود، ساخت و سازهای شبانه وجود دارد و بعضاً زمین خواران جهت فریب متولیان امر بازرسی به کاشت درختچه های پرورش یافته ۴ ساله در اماکن تصرف شده اقدام می کنند.

مجید اشراق تاکید کرد: نیاز است بین دستگاه ها یک هماهنگی و تعامل با یک هدف مشترک وجود داشته باشد که آن مبارزه با زمین خواری و غارت بیت المال و تغییر کاربری اراضی و باغات به صورت غیر مجاز است.

وی ادامه داد : هدف از ایجاد این کارگروه نیز ایجاد همگرایی بین مسئولین ادارات بوده است.

جهت مشاهده تصاویر رفع تصرف حریم رودخانه رادکان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: چناران ، دادستان ، رادکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار