مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان:
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان گفت: علی رغم ظرفیت‌های بسیار خوب سرمایه گذاری در استان، متاسفانه عدم توازن سرمایه‌ها در همه نقاط استان کاملا مشهود است.
کد خبر: ۳۸۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 27 February 2017

علی خلیلی خواه بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاراندر محل استانداری سمنان ضمن اشاره به ضرورت توسعه متوازن و ایجاد فرصت های برابر در زمینه جذب سرمایه گذار، ابراز داشت: در بسیاری مواقع زیرساخت های موجود علی رغم ظرفیت های بسیار خوبی که در استان وجود دارد، متاسفانه جذابیت لازم را برای سرمایه گذاری ندارد لذا باید یک دیدگاه جدید برای جذب سرمایه گذار در سطح استان شکل بگیرد.

علی خلیلی خواه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان

وی افزود: برای رفع این معضل اما نشستی با حضور فرمانداران شاهرود و میامی و فعالان بخش سرمایه گذاری برگزار و بخشی از موانع و مشکلات شرق استان در حوزه توسعه سرمایه گذاری در کنار معرفی زیرساخت ها و توانمندی های این حوزه بیان شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نیازمند برنامه ریزی منسجم و منظم برای توسعه هستیم.

شرق استان سمنان نیازمند نگاه ویژه در بخش سرمایه‌گذاری

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنانگفت: صرف داشتن اطلاعات نمی تواند زمینه سرمایه گذاری را فراهم کند لذا ما نیازمند برنامه ریزی منظمی هستیم که بر این اساس مقرر شد تا فرمانداران و دستگاه های اجرایی ضمن شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در شرق استان، موارد را برای اقدامات لازم به مرکز استان، اطلاع دهند.

خیلی خواه با بیان اینکه شرق استان سمنان با ظرفیت های خوب نیازمند نگاه ویژه در بخش سرمایه گذاری است، ابراز داشت: صرف شناسایی ظرفیت ها برای سرمایه گذاری کفایت نمی کند لذا ما در مجموعه استان می بایست به سوی عملی شدن پروژه ها پیش رویم.

وی افزود: موضوع مهم دیگر درباره افزایش میزان سرمایه گذاری در شرق استان، تهیه بانک اطلاعاتی جامعه سرمایه گذاری دراین منطقه است که می تواند به برگزاری هرچه بهتر همایش ملی سرمایه گذاری که در صورت تصویب توسط استاندار احتمالا تابستان آتی به میزبانی شاهرود برگزار شود، بسیار حائز اهمیت باشد.

جذب سرمایه های مردمی نخستین گام در راستای توسعه

مدیرکل اقتصاد دارایی استان سمنان گفت: هیچ توسعه و پیشرفتی در مقوله اقتصادی رخ نمی دهد مگر اینکه مردم در آن ورود پیدا کنند لذا باید در نظر داشت که جذب سرمایه های مردمی نخستین گام در راستای توسعه است لذا باید شرایط را برای ترویج سرمایه گذاری فراهم کرد.

خلیلی خواه بیان داشت: امروز باید فرمانداران و مسئولان نهادهای اداری مداخله لازم را برای شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری و هدایت سرمایه های مردمی در راستای توسعه و پیشرفت اقتصادی صورت دهند تا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار