عضو اتحادیه آژانس‌های هواپیمایی خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته 65 هزار نفر مسافر افغانستانی با شرکت‌های ایرانی جابه‌جا شدند، گفت: اگر مشکل ویزای ترانزیت این مسافران در وزارت خارجه حل شود ما در هفته 2 هزار مسافر افغانستانی خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 24 May 2015
محسن کریمی طبسی در نشست خبری خود با بیان اینکه ایران ظرفیت بسیاری مناسبی برای ترانزیت مسافران افغان به سایر نقاط جهان دارد، اظهار کرد: پس از دولت آقای کرزای با یک پرواز کار آغاز شد و با مرور زمان پرواز‌های بیشتری شروع به کار کردند که در حال حاضر هر ماه 60 پرواز بین دو کشور انجام می‌شود.

وی افزود: در دوره‌های پیشین آژانس‌های هواپیمایی دو کشور برای انجام پرواز‌ها مشکلاتی داشتند اما در حال حاضر مشکلات برطرف شده و پرواز‌هایی از مشهد به شهرهای قندهار، هرات، مزار شریف و کابل انجام می‌شود.

کریمی طبسی عنوان کرد: تردد‌ها بین دو کشور افزایش یافته و هدف ما از افزایش پرواز‌ها توسعه گردشگری، انتقال و ترانزیت مسافران از طریق ایران به سایر کشور‌هاست.

نماینده شرکت‌های هواپیمایی ایران در افغانستان خاطرنشان کرد: سالانه ارقام بسیار بالایی را مردم افغانستان در هند برای گردشگری و بخش پزشکی و سلامت هزینه که معادل 300 میلیون دلار در سال است ایران و به ویژه شهر مشهد توان استفاده از این ظرفیت را دارند و باید برای این حوزه برنامه‌ریزی کرد.

عضو اتحادیه آژانس‌های هواپیمایی خراسان رضوی ادامه داد: گسترش همکاری در حوزه گردشگری میان دو کشور به نفع هر دو کشور است و نتایج خوبی را در بر خواهد داشت همچنین ایران می‌تواند در بخش گردشگری سلامت خدمات خوبی را به مردم افغانستان در ایران ارائه کند.

وی خبر داد: هیئتی از افغانستان برای مذاکرات دعوت شده‌اند که قرار است با بررسی شرایط تعداد پروازها را به 130 پرواز در ماه طی ماه‌های آینده افزایش دهیم.

کریمی طبسی خاطرنشان کرد: شرکت آسمان یکی از بزرگترین منابع درآمدش پرواز‌های افغانستان است لذا می‌توان با برنامه‌ریزی در این حوزه ارزآوری خوبی را برای صنعت هواپیمایی کشور به وجود آورد.

عضو اتحادیه آژانس‌های هواپیمایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات مانند صدور ویزا بر سر راه افزایش پروازها بین دو کشور وجود دارد، گفت: وزارت خارجه ایران برای صدور ویزا مشکل دارد اما هر چقدر سطح ویزا افزایش پیدا کند سطح پرواز‌ها افزایش پیدا می‌کند و روش‌های غیر قانونی کمتر می‌شود.

نماینده شرکت‌های هواپیمایی ایران در افغانستان با اعلام اینکه در هفته بیش از هزار نفر مسافر بین دو کشور جابه‌‌جا می‌شود، اظهار کرد: مشکل ویزای ترانزیت مسافران افغانی در وزارت خارجه حل شود ما در هفته 2 هزار مسافر افغانی خواهیم داشت که به عراق، اروپا ترکیه و آمریکا سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 65 هزار نفر مسافر افغان با شرکت‌های ایرانی جابه‌جا شدند، ادامه داد: سالنی توسط بخش خصوصی به عنوان بخش ترانزیت در سالن سی.آی.پی فرودگاه مشهد ساخته شده که هم‌اکنون در حال تجهیز بوده که راه‌اندازی این سالن به گردشگری مشهد بسیار کمک می‌کند اما استانداری خراسان رضوی برای ایجاد سالن ترانزیتی با ظرفیت بیشتر باید برنامه‌ریزی کند.

کریمی طبسی عنوان کرد: به دلیل وجود امام رضا (ع) ظرفیت بزرگی در حوزه گردشگری زائران افغان در مشهد وجود دارد که می‌توان به گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت شهر مشهد اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار