مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی گفت: وام‌های ضروری با کارمزد ۴ درصد به بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی استان اعطا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 24 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدباقر بنایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: 94 هزار نفر از بازنشستگان، 95 هزار کارمند و جمعیت بازنشسته فوت شده 140 هزار نفر در استان تحت پوشش صندوق بازنشستگی خراسان رضوی هستند.

وی با بیان اینکه از سوی صندوق بازنشستگی خراسان رضوی خدمات و تسهیلات مختلفی به این قشر ارائه می‌شود، افزود: صندوق بازنشستگی خراسان رضوی به افراد تحت پوشش علاوه بر پرداخت حقوق خدمات از جمله بیمه عمر حوادث، بیمه مکمل درمان، ارائه وام‌های ضروری، ارائه تسهیلات سفرهای سیاحتی و زیارتی به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ارائه می‌دهد.

بنایی تصریح کرد: با توجه به اینکه 80 درصد سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان به مشهد مقدس انجام می‌شود صندوق بازنشستگی خراسان رضوی به منظور ارائه خدمات بهتر به این قشر با دو هتل بزرگ در مشهد مقدس به منظور اسکان این افراد قرارداد دارد.

وی به اجرای طرح" در خانه نمانید" ویژه بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: این طرح در جهت ایجاد شور و نشاط و انجام سفرهایی با هزینه کم برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی با بیان اینکه وام ضروری که به بازنشستگان تعلق میگیرد بدون هیچ تشریفات اداری انجام می‌شود و تنها باید بازنشستگان از طریق این صندوق ثبت نام کنند، گفت: وام‌های ضروری به بازنشستگان به مبلغ 2 میلیون تومان و با کارمزد 4 درصد است.

بنایی با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت وام ضروری می‌توانند تا 15 خرداد از طریق اینترنتی اقدام به ثبت نام کنند، عنوان کرد: پس از دوماه از ثبت نام متقاضیان این وام به متقاضیان تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وام های ضروری به بازنشستگان کشوری مشمول صندوق بازنشستگی کشور تعلق میگیرد و افرادی می‌توانند از این وام استفاده کنند که تاکنون وام دریافت نکرده باشند.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان رضوی به ساخت مجتمع‌های" خانه امید" اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌های دارای مراکز فرهنگی،کتابخانه، غرفه‌های آموزشی و مراکز درمانی است.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های مختلف، تجلیل از بازنشستگان نمونه همزمان با روز خانواده، برگزاری جشنواره‌های ورزشی، واگذاری بخشی از امور این صندوق به دفاتر پیشخوان دولت و پست بانک‌ها، پرداخت مستقیم حقوق به حساب اعضای صندوق بازنشستگی از جمله برنامه‌های امسال این صندوق بازنشستگی خراسان رضوی است.

بنایی گفت: صندوق اعتبارات بازنشستگی کشور نهادی وابسته به دولت است که در حال حاضر این صندوق و با توجه به یکسری مسائل با کسری 3 هزار میلیارد تومانی بودجه برای پرداخت حقوق بازنشستگان روبه رو است که سهم استان خراسان رضوی از این کسری پرداخت حقوق بازنشستگان 7 درصد معادل 210 میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار