رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد گفت: در مشهد بیش از حد نیاز و بدون ظرفیت‌سنجی برای ساخت هتل مجوز صادر شده است. مسئله اصلی که باعث خالی ماندن ظرفیت هتل‌های مشهد حتی در ایام پیک مسافرتی می‌شود رقابت خانه‌‎های شخصی، زائر سراهای دولتی و اماکن اقامتی غیر مجاز با مراکز اقامتی مجاز از جمله هتل‌ها است.
کد خبر: ۳۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 24 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمد قانعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در مشهد 6000 واحد غیر مجاز از جمله خانه‌های شخصی، اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند که متاسفانه برای جلوگیری از آن‌ها اقدامی انجام نشده است.

وی ادامه داد: با وجود فعالیت این اماکن در حال حاضر تعداد هتل‌های مشهد بیش از حد نیاز است و متاسفانه سازمان میراث فرهنگی بدون نیازسنجی و در نظر گرفتن ظرفیت شهر برای ساخت هتل مجوز صادر کرده است.

قانعی در خصوص علت خالی بودن هتلها در ایام پیک مسافر، بیان کرد: این موضوع ربطی به قیمت‌ها ندارد زمانی قیمت یک هتل 5 ستاره در مشهد 30 درصد کمتر از میانگین کشوری است، مسئله اصلی که باعث خالی ماندن ظرفیت هتل‌های مشهد حتی در ایام پیک مسافرتی می‌شود رقابت خانه‌های شخصی، زائر سراهای دولتی و اماکن اقامتی غیر مجاز با مراکز اقامتی مجاز از جمله هتل‌ها است.

قانعی ادامه داد: در مشهد حتی شاهد آن هستیم که در ایام پیک، مدارس، حسینه‌ها و مساجد نیز اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند و با این وجود طبعا شاهد خالی ماندن ظرفیت هتل‌های مشهد در ایام پیک خواهیم بود.

رئیس اتحادیه هتل‌داران مشهد با بیان این که تعداد مراکز اقامتی غیر مجاز طی چند سال گذشته 20 برابر شده است، گفت: خانه‌های شخصی مانند کالاهای قاچاق هستند که خدمات قاچاق ارائه می‌دهند این خانه‌ها حتی نسبت به برخی از هتل‌ها ارزان‌تر نیستند و این در حالی که است که از نظر بهداشتی، ایمنی و ... نیز مشکلات زیادی دارند اما به دلیل آزادی نامشروعی که به مسافران می‌دهند استقبال بیشتری از آن‌ها می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از مراکز اقامتی غیر مجاز، گفت: مردم باید نسبت به خطرات مراکز غیر مجاز آگاه باشند در سال گذشته به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی شاهد اتفاقات ناگواری بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار