مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: همزمان با نوروز متفاوت، نوروزگاه با محوریت مکان های تاریخی و گردشگری در شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود.
کد خبر: ۳۸۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 01 March 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسین زارع صفت در جلسه برنامه ریزی جشنواره نوروزگاه اظهار داشت: جشنواره علاوه بر معرفی نوروز و دستاوردهای فرهنگی، هنری و صنایع دستی نیازمند استقبال مردم ومشارکت گردشگران و مسافران است.
وی افزود: نوروزگاه در قالب ستاد خدمات سفر خراسان رضوی با نگاه به گردشگران و مسافران نوروزی 2الی 7فروردین ماه 96 در تمامی شهرستان های خراسان رضوی برگزار می شود.
زارع صفت تصریح کرد: توجه به جنبه معنوی و توجه به ویژه بودن نوروز و ثبت جهانی شدن این رویداد باستانی و ایرانی از نکات بارز نوروزگاه است.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا داریم یکی از شهرستان های خراسان رضوی را به عنوان شهر خاص نوروز گاه معرفی کنیم  اما در تمام شهرستانها و روستاهای هدف گردشگری نیز نوروزگاه اجرا خواهد شد.
وی عنوان کرد: آداب و رسوم، نمایش های آیینی، موسیقی سنتی، بازی ها و آداب فرهنگی، سفره های نوروزی، پخت غذاهای نوروزی، معرفی صنایع دستی و جاذبه های گردشگری هر استان و پوشش محلی، نوروز خوانی و نواهای هر شهرستان از جمله موضوعاتی است که در جشنواره نوروزگاه با نگاه به گردشگران و مسافران نوروزی معرفی و اجرا می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار