رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل گفت: ضروری است فرهنگ تکریم نخبگان در سطح جامعه با هدف الگوسازی برای نسل‌های آتی نهادینه شود.
کد خبر: ۳۹۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 07 March 2017
به گزارش تابناک اردبیل، حسین شایقی در همایش ملی بزرگداشت رضا سید حسینی در اردبیل تصریح کرد: تکریم نخبگان می‌تواند زمینه شناسایی نخبگان در جامعه را فراهم ساخته و آثار فاخر آن ها را در سطح ملی و جهانی معرفی کند.

وی افزود: مهم‌ترین تأثیر تکریم نخبگان الگوسازی از نخبگان برای نسل‌های آتی است و در واقع به واسطه معرفی نخبگان مسیر حرکتی جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه در عرصه‌های مختلف فراهم می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان، تکریم نخبگان در عرصه‌های مختلف را وظیفه ذاتی خود می‌داند، اضافه کرد: از جمله در استان اردبیل برنامه‌های متعددی در این حوزه در دستور کار است.

شایقی با اشاره به اقدامات رضا سید حسینی در عرصه زبان و ادبیات کشور ادامه داد: رضا سید حسینی یکی از نوابغ ادبیات کشور است که به لحاظ تخصص، ذوق ادبی و فن بیان می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: سید حسینی علاوه بر خلق آثار قابل‌توجه در ادبیات کشور، یکی از مترجمان تأثیرگذار نیز محسوب می‌شود و علاوه بر این توانسته در شناساندن مکاتب ادبی گام‌های مؤثری بردارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان متذکر شد: فعالیت‌های سید حسینی در سه قالب مترجمی صاحب سبک، نویسنده متبحر و آشنا به ادبیات زمان خود و کاشف نویسندگان با سبک نوین دسته‌بندی می‌شود.

شایقی افزود: همچنین نبوغ سرپرستی و هدایت وی در گردآوری فرهنگ آثار مثال‌زدنی است و سید حسینی از سرآمدان ادبیات کشور است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار