عضو شورای عالی ویرایش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با اذعان به آثار متعدد ادبی سید حسینی ادبیات کشور را مدیون خدمات این شخصیت ماندگار دانست.
کد خبر: ۳۹۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 07 March 2017




 

به گزارش تابناک اردبیل، احمد سمیعی گیلانی در همایش ملی بزرگداشت رضا سید حسینی در اردبیل تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در مجلات سخن و تماشا، شرکت در شورای عالی ویرایش صداوسیما و تألیفات متعدد ادبی از اقدامات ماندگار سید حسینی است.

وی افزود: اثر متمایز سید حسینی «فرهنگ آثار» است که با وجود اینکه ۴۰ مترجم برای تدوین آن انتخاب شده بود با فوت تعدادی و کناره‌گیری تعدادی دیگر، سید حسینی این اثر را با همکاری تنها سه مترجم در شش جلد تألیف کرد.

عضو شورای عالی ویرایش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: سید حسینی آثار برتر و سرچشمه‌های ادبی را ترجمه کرده و آثار ماندگار وی به ویژه از نویسندگان فرانسوی قابل‌ستایش است.

سمیعی گیلانی ممتازترین ویژگی سید حسینی را انسان‌دوستی وی دانست و گفت: این ویژگی موجب شده بود نگاه جهانی به ادبیات در آثار سید حسینی حاکم شود.

در این مراسم شاعر و پژوهشگر ادبی نیز با اشاره به اینکه نگاه برابری و جهان‌شمولی سید حسینی کم‌نظیر بود، تصریح کرد: چنین نگاهی در دنیای آشفته امروز به واقع موردنیاز نسل جوان است.

قدمعلی سرامی تأکید کرد: درک وحدت جهانی برای انسان‌ها مورد تأکید چهره‌هایی مانند سید حسینی بود و اگر مفهوم جهانی‌شدن مطرح می‌شود امروز نسل جوان نیازمند آشنا شدن با ابعاد این پدیده است.

وی افزود: در آثار سید حسینی وحدت نظم و شعر و یگانگی مشاهده می‌شود و سید حسینی به دنبال ترویج نگاه انسانی و جهان‌شمول در ادبیات بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار