شهردار منطقه ۱۰ مشهد:
شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفت: درخت و شهید هر دو پیام حیات و جاودانگی دارند؛ زیرا معتقدیم که شهدا زنده هستند.
کد خبر: ۳۹۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 08 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، سعید مقدم در چهارمین روز از برپایی جشنواره بزرگ «درخت زندگی» که در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن برگزار شد؛ اظهار کرد: ابتکار فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن برای پیوند دادن فرهنگ درختکاری با روحیه ایثار و شهادت بسیار خوب بود و وجه مشترک آن هم این است که درخت و شهید هر دو پیام حیات و جاودانگی دارند؛ زیرا معتقدیم که شهدا زنده هستند.
وی افزود: هرکجا که روحیه ایثار به هواهای نفسانی تقدم داشت آن عمل ماندگار است. بهترین یادمان شهدا کاشت درخت است؛ بهتر است هیچگاه برای یادمان شهدا به جز درخت از الگوی دیگری استفاده نکنیم و همیشه یک درخت را به یاد یک شهید غرس کنیم چرا که ماندگارتر و مثمرثمرتر از کاشت درخت نداریم.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد با بیان اینکه مهمترین درسی که بزرگان به ما یاد دادند تقویت روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت صادقانه به مردم بوده است؛ خاطرنشان کرد: اگر خالصانه و برای مردم خدمت کردیم و رضایت زائران و مجاوران امام رضا(ع) را جلب کردیم قطعاً اثرات مثبت آن در زندگی کاری، فردی و خانوادگی ما نیز به چشم خواهد آمد.
مقدم تصریح کرد: جامعه هدف در حوزه فرهنگی و در گروه‌های سنی مختلف از کودک تا سالمند متفاوت است و باید با هرگروه سنی با ادبیات خودش صحبت کنیم تا همه‌چیز به خوبی برای آن گروه سنی قابل درک باشد.
وی تاکید کرد: هرچقدر که به یادگاری‌های دفاع مقدس همچون یادگاری‌های شهدا و خانواده‌های معزز آن‌ها برگردیم بیشتر و بهتر این عزیزان را درک می‌کنیم.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد با اشاره به اینکه مکر و حیله دشمنان پایان ندارد و هیچگاه نباید از آن‌ها غافل شویم، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دشمنان تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به‌راه انداخته‌اند تا که افکار آحاد جامعه به‌ویژه دو نسل نوجوان و جوان را تغییر دهد و بی‌شک حرکت در مسیر شهدا موجب عدم لغزش ما و ناکامی دشمنان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار