عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی با اشاره به اینکه داروخانه‌های زنجیره‌ای صنعت داروسازی را ورشکست می‌کند، گفت: 96 درصد داروسازان مخالف این طرح هستند.
کد خبر: ۳۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 25 May 2015
محمد کوشان در نشست خبری در ارتباط با طرح داروخانه‌های زنجیره‌ای، اظهار داشت: برخی کشورها نظیر آمریکا و کانادا که سیستم سرمایه‌داری دارند برای توزیع دارو از این طرح استفاده می‌کنند، در حقیقت برای توزیع دارو شرکت‌هایی را ایجاد کرده‌اند اما اروپا که سیستم سرمایه‌داری کمتری در آن مشاهده می‌شود زیر بار این طرح نرفته است و داروخانه‌هایشان استقلال خود را حفظ کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان اینکه ایران نیز همانند اروپا عمل می‌کند، بیان کرد: اخیراً راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای در ایران مطرح می‌شود تا ایران نیز همانند آمریکا این روش را پیاده کند.

کوشان تصریح کرد: این طرح که در ظاهر نشان می‌دهد داروها به قیمت مناسب‌تر و تعداد بیشتر توزیع می‌شوند رنگ و لعاب خوبی در رسانه‌ها ایجاد کرده است.

وی به مضرات این طرح اشاره کرد و یادآور شد: با اجرا شدن این طرح ورود افراد غیر تخصصی به سیستم دارویی که صرفاً با دید اقتصادی به این طرح نگاه می‌کنند افزایش می‌یابد در نتیجه دارویی که سود بیشتری داشته باشد توزیع می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان اینکه همیشه تبلیغ داروی خارجی بیشتر از ایرانی بوده است، تصریح کرد: سود پنهان ناشی از توزیع داروها در این طرح افراد را تحریک می‌کند تا بیشتر به سمت داروی خارجی بروند، در نتیجه صنعت داروسازی ما به سمت ورشکستگی رفته و وابستگی کشور در بخش دارو افزایش می‌یابد.

کوشان ادامه داد: همچنین تجمع ثروت در بخش کوچک جامعه باعث ایجاد فساد مالی، علمی و انسانی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این طرح خلاف شعار عدالت است، افزود: انجمن داروسازان از رئیس جمهور و وزیر بهداشت خواهشمند است شخصاً نسبت به بررسی این مسئله ورود پیدا کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان خراسان رضوی عنوان کرد: از 11 هزار داروخانه کل کشور 96 درصد مخالف طرح داروخانه‌های زنجیره‌ای هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار