مدیر کل آزمایشگاه‌های کنترل مرجع سازمان غذا و داروکشوربا اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو حافظ ایمنی و سلامت کالاهای سلامت محور است، افزود: این سازمان برنامه های وسیع در زمینه سلامت کالاها دارد.
کد خبر: ۳۹۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 08 March 2017
 به گزارش خبرنگارتابناک از کرمانشاه، امروز بهرام دارایی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی حق حاکمیت سازمان غذا و دارو برای نظارت برسلامت کالا، را اعمال کند.

وی ادامه داد: با همکاری ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی و ۳۰۰ آزمایشگاه معاونت غذا ودارو، کنترل و  پایش غذا و دارو را برعهده داشته که آموزش هایی در این زمینه در خارج و داخل کشور و همکارهای بین المللی خوبی در سطح اروپا  برای  تربیت نیروها داشته ایم.

مدیر کل آزمایشگاه کنترل غذاو دارو سازمان غذا ودارو کشور با بیان اینکه مردم می توانند با اطمینان کالاهایی که سازمان غذاو دارو پایش کرده، مصرف کنند، خاطرنشان کرد:  یکی از مشکل های  این سازمان  کمبود نیروهای انسانی و بیکاری فارغ التحصیلان این رشته است که تلاش  می کنیم این نیروها راجذب و خلا آزمایشگاه های سازمان های معاونت غذاو دارو استان ها  را حل کنیم.

دارایی تصریح کرد:  دغدغه اصلی ما تهدید کالای قاچاق در استان های  مرزی کشور است که ورود کالای قاچاق یکی از معضلات اصلی کشور مخصوصا در حوزه غذا و دارو است که با مکانیزه شدن سیستم مردم فرق کالای اصلی  سلامت محور و قاچاق را تشخیص می دهند.

 وی با اشاره  به اینکه برای ایجاد طرح های کلان در حوزه سلامت غذا و دارو برخی از مناطق آمادگی ندارند و دانشگاه سیستمی را ایجاد کند تا اجرای طرح ها هماهنگ با یگدیگر پیش بروند و از این فرصت برای ایمنی از کالا های سلامت محور نقش داشته باشند.

 این مسئول گفت: در ساماندهی آزمایشگاه برای ایجاد سیستم یک پارچه آزمایشگاه، استفاده از سیستم مکانیزه در زمینه غذاو دارو مطرح است  که باید آموزش های تخصصی را گسترش بدهیم.
 
دارایی ادامه داد: با آموزش های تخصصی می توان کارهای مورد نطر را پیش برد چراکه تجهیزات ما براساس آمار بدنیست ولی استفاده و توزیع آن رضایت بخش نبوده که باید ظرفیت های داخلی و بین المللی را تقویت و با آزمایشگاه های خوب اروپا برای آموزش های تخصصی ارتباط برقرار کرد.

او‌ بیان کرد:  ما سی نفر از کارشناسان  را برای آموزش براساس توانایی و مزیت های دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب  و به  کشورهای آلمان، اتریش، بلژیک و مجارستان برای شرکت در طرح های آنان  اعزام کرده ایم  که پس از بازگشت به کشور دوره هایی را برای قطب ها برگزار گرده تا آنان را به سطح استاندارد جهانی برسانیم.

  دارایی به  اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای  آموزش مبتنی بر تجهیزات اشاره کرد و تصریح کرد:  در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان صرف و باقی مانده را در سال آینده برای آموزش های غربالگری و تجهیز آزمایشگاه های مرجع هزینه می کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار