دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت:
دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت گفت: شعر ابزار بسیار مناسبی برای به کارگیری حماسه، شور، شعور و معرفت است و گاهی حتی منجر به انقلاب می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 09 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا جلیلوند در دومین مجمع شعرای آیینی اهل‌بیت(ع) که تحت عنوان شب شعر فاطمی(مادر آسمان)، در سالن حافظ حوزه هنری استان برگزار شد، ضمن تشکر از حضور شعرا و مادحان ارزشمند استان قزوین اظهار داشت: هدف اصلی مجمع شعرای آیینی کمیت در گام نخست ایجاد ارتباط بین شعرا و مادحان استان و پر کردن این خلأ است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 6 ماه از جلسه نخست، دومین جلسه مجمع شعرای آیینی استان تشکیل شده است، ادامه داد: رسالت بسیار سنگینی بر عهده این مجمع است چراکه شعر ابزار بسیار مناسبی برای به کارگیری حماسه، شور، شعور، ادبیات و معرفت است که حتی گاهی منجر به وقوع انقلاب می‌شود.

دبیر مجمع شعرای آیینی کمیت تصریح کرد: نگاه ما در این مجمع به درون استان معطوف است و تمام تلاش‌ها بر این امر است که آثار شعرای گرانقدر استان قزوین به سمع و نظر مردم استان فعالان در این عرصه برسد.

جلیلوند با اشاره به این نکته که با غفلت ما در استان، آثار و کتاب‌های شعرای قزوینی در تهران رونمایی می‌شود که این دور از انتظار است، خاطرنشان کرد: باید با همدلی و حضور بیش از پیش فعالان در این عرصه، این مشکل را برطرف و اسباب رضایت اهل‌بیت(ع) و حضرت حجت را فراهم کرد.

گفتنی است در ادامه شاعرانی همچون اسماعیل سکاک که در حوزه آیینی و دفاع مقدس شعر گفته و عناوین همچون رتبه نخست شعر بسیج در مشهد، برگزیده شب شعر عاشورایی و برگزیده مسابقه خاطره‌نویسی دفاع مقدس را در کارنامه دارد، کمیل یزدی، روح‌الله نوروزی، هادی تاریوردی، محمدعلی حضرتی‌ها و سبحانی، پیرغلام اهل‌بیت(ع) شعری در وصف ائمه سرودند.

گفتنی در پایان مراسم از شاعر برجسته آیینی استان، مهدی مردانی که توفیق شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب را در سال 94 داشته است، با اهدای تندیس و هدیه‌ای تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار