مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: با توجه به اینکه برخی آتش‌بازی‌های چهارشنبه‌سوری سبب ایجاد حریق در مناطق جنگلی و مرتعی می‌شود با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۳۹۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 14 March 2017
 محمدحسن کردستانی با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: این برنامه طی سال‌های اخیر در بین ایرانیان به سوی خشونت و خسارت جبران‌ناپذیر پیش رفته به‌طوری که استفاده از مواد محترقه و آتش‌زای بعضاً دست‌ساز و خطرناک، بسیار رایج و جایگزین آن شده است.

وی با اشاره به اینکه این آیین سال‌ها است که به چهارشنبه‌سوزی بدل شده است، بیان داشت: در چند سال گذشته با فرا رسیدن این شب علاوه بر بروز تلفات جانی شاهد خسارت‌های بسیاری به مراتع و جنگل‌ها بوده‌ایم که تأسف‌آور است.

کردستانی خواستار ارتقاء نقش مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی منابع طبیعی شد و تصریح کرد: بیش از ۴۸۰ هزار هکتار جنگل و یک ‌میلیون و ۹۱۸ هزار هکتار مرتع در این منطقه وجود دارد که نیازمند همراهی مردم برای حفاظت از آن‌ها هستیم.

وی با تأکید بر خودداری کردن از آتش زدن بوته‌ها و درختان جنگلی توسط مردم ابراز داشت: برخی آتش‌بازی‌های چهارشنبه‌سوری سبب ایجاد حریق در مناطق جنگلی و مرتعی می‌شود و به پوشش گیاهی منطقه آسیب بسیاری وارد می‌‌کند.

کردستانی تصریح کرد: بریدن، ریشه‌کن کردن و سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم از منابع ملی و توده‌های جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: بر اساس مواد ۴۲ و ۴۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، فرد خاطی مشمول حبس تأدیبی و پرداخت جریمه نقدی می‌شود.

وی با تأکید بر برخور جدی با متخلفان در بحث عرصه‌های منابع طبیعی اذعان داشت: از مردم منطقه جنوب کرمان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی بوته‌ها و درختان و تخریب اراضی ملی مراتب را بلافاصله به شماره تماس ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به جلوگیری از آن اقدام شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار