محمد بیرانوندی عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان لرستان از برنامه‌های این شورا درخصوص ترویج فرهنگ لری به عنوان عملکرد مثبت آن یاد کرد.
کد خبر: ۳۹۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 14 March 2017

محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد  چگنی درباره عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان لرستان گفت: هم مسائل مبتلابه استان و هم مسائل کلان کشوری در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان لرستان مطرح می‌شود و قرار بر این است که جهت‌گیری استان نسبت به مسائل کلان و خرد حوزه فرهنگ در این جلسات تعریف شود.


نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس  شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، افزود: معمولاً شورا در حوزه مسائل مختلف فرهنگی نشست‌ها و مصوبات خوبی در امور هنرهای بومی و هنرهای کلان داشته و تقریبا می‌توان گفت اتفاقات خوبی رخ داده است.


رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به صورت منظم برگزار می‌شود، ادامه داد: در نشست‌های اخیر شورا مسائلی در مورد ترویج فرهنگ لری و همچنین مسائل پیرامون نوروز مطرح شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ به سایر مهمانانی و گردشگرانی که از این مسیر(لرستان) می‌گذرند، باشد.


وی خروجی عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان لرستان را مناسب خواند و در مورد آن توصیح داد: سعی می‌شود برای مهمانان نوروزی و مسافرانی که به صورت گذری از لرستان عبور می‌کنند، بسته‌های فرهنگی فراهم شود تا از این طریق تبادل فرهنگی داشته باشیم.


بیرانوندی افزود: در بخش موسیقی لرستان، شورای فرهنگ عمومی استان دوسه نشست خوب داشت و در مورد کم و کیف برنامه‌های مختلف این حوزه به‌ویژه اجرای گروه ارکستر ملی در سالن وزارت فرهنگ در اسفند ماه بحث و تبادل نظر شد؛ ضمن آنکه پیش از این نیز اعضای شورا چند جلسه و نشست با اهالی هنر لر داشتند و همایون شجریان نیز به یکی از این جلسات دعوت شد.


 نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس با بیان اینکه در جلسات شورا در مورد سبک زندگی، مشاهیر و اسطوره‌ها و سایر مسائل هنری بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد، ادامه داد: در حوزه هنرهای مختلف چند خروجی از جمله نمایشگاه نقاشی و خط و ... داشتیم؛ همچنین یکی دو جلسه پیرامون حوزه جوانان در شورا تشکیل شد و دعوت ویژه‌ از زوج‌های هنرمند جزء برنامه‌های آتی شورا است.




منبع: خبر گزاری خانه ملت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار