کد خبر: ۳۹۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 15 March 2017
به گزارش تابناک یزد،تیم تنیس روی میز دانشگاه یزد به تازگی موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ باشگاهی دسته یک کشور شد و به لیگ برتر کشور راه یافت.تیم دانشگاه یزد در این رقابت‌ها که در 3 مرحله و به صورت رفت و برگشت و پلی‌آف در دو گروه برگزار شد، توانست با اقتدار کامل مقام قهرمانی را به‌دست بیاورد. این در حالی بود که تیم‌های قدرتمندی مانند هیات قزوین، مناطق نفت‌خیز، نفت و گاز گچساران، تندیس لرستان و امید دشتستان بوشهر در این رقابت‎‎ها حضور داشتند.نماینده استان در اولین دوره حضورش در این مسابقات توانست عنوانی را به‌ دست بیاورد که تیم‌های پرمهره نتوانستند به آن دست یابند. تیم تنیس روی میز دانشگاه یزد برخلاف تیم‌های حاضر در این مسابقات که از ورزشکارانی در رده‌های ملی و میدان‌دیده برخوردار بودند، از بازیکنان جوان و جویای نام بهره می‌برد ولی با تمام توان و با نبود ترس از نام رقیب، بهترین‌های خود را در این رقابت    ها عرضه کرد و توانست با اقتدار تنیس روی میز یزد را در کشور صاحب    نام کند.این تیم با سرمربیگری «محمد حسین منتظری» توانست سختی‌های موجود در مسیر پیشرفت را هموار کند و با روحیه‌ای مضاعف به مصاف حریفان برود. همشهری با این مربی کاربلد که توانست با حمایت و همکاری بازیکنانش و هیات تنیس روی میز استان و کمک‌های بی‌دریغ دانشگاه یزد، عنوان قهرمانی را از آن خود کند، گفت‌وگویی داشته که مشروح آن را در ادامه می    خوانید.
  • به نظر شما برتری تیم دانشگاه یزد نسبت به تیم‌های قدرتمند حاضر در این مسابقه چه بود که توانست عنوان قهرمانی و جواز صعود به لیگ برتر را به خود اختصاص دهد؟
در این دوره از مسابقات تیم‌های حاضر از نظر فنی در بهترین شرایط به سر می‌بردند و حتی برخی تیم‌ها از وجود بازیکنان ملی در تیم خود استفاده می‌کردند اما با وجود این برتری‌ها، تیم دانشگاه یزد با امید دستیابی به عنوان برتر وارد این رقابت‌ها شد و توانست با عملکردی خوب از رقابت‌ها خارج شود و مقام قهرمانی را به‌دست بیاورد.
  • تیم تنیس روی میز دانشگاه یزد برای دستیابی به قهرمانی چه حریفانی را از پیش‌رو برداشت؟
در مرحله پلی‌آف تیم‌های اول هرگروه با قرعه استراحت روبه‌رو شدند و تیم‌های دوم و سوم هر گروه به صورت ضربدری با هم بازی کردند. تیم دانشگاه یزد با حساب 5 بر 2 حریف لرستانی خود را از پیش رو برداشت و در  مسابقه نیمه نهایی تیم هیات قزوین را با نتیجه 5 بر یک شکست داد.
در رقابت فینال هم در یک بازی بسیار نزدیک، تیم مناطق نفت‌خیز جنوب را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و قهرمان مسابقات لیگ باشگاهی دسته یک بزرگسالان آقایان کشور شد.
  • در این دوره از مسابقات اعضای تیم دانشگاه یزد برخلاف سایر تیم‌ها از بازیکنان جوان و امید بهره می‌برد، با توجه به این که بازیکنان این تیم نسبت به رقبا، کم تجربه‎تر بودند، انتظار چنین نتیجه‌ای را از این تیم داشتید؟
در این دوره از مسابقات همه تیم‌ها از بازیکنان بزرگسال بهره می‌بردند ولی وجود یک ورزشکار در رده سنی امید در هر تیم الزامی بود اما تیم دانشگاه یزد برخلاف سایر حریفان از بازیکنانی در رده‌های سنی جوان و امید بهره می‌گرفت.
البته بازیکنان تیم با تمام توان به مصاف رقبای خود رفتند و توانستند بهترین نتیجه را از آن خود کنند، در این میان «مصطفی نور محمدزاد» و « مهدی خوش‌خبر» دو بازیکن عضو تیم تنیس روی میز دانشگاه یزد با عملکرد بسیار خوبی که از خود نشان دادند، تحسین رئیس فدراسیون را نیز برانگیختند.
  • در تیم استان از بازیکنان بومی برای حضور در رقابت‌ها بهره می‌برید؟
تیم یزد 8 بازیکن در اختیار داشت که 5 نفر بومی استان بودند و 3 نفر به صورت غیر بومی در اختیار تیم قرار داشتند.
  • با توجه به دستیابی به عنوان قهرمانی و کسب سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ برتر از بازیکن جدیدی در تیم استفاده خواهید کرد؟
بازیکنان تیم در این دوره از رقابت‌ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند و با توجه به این که همگی در اول راه قرار دارند، آینده درخشانی را می‌توان برای آنها پیش‌بینی کرد. با وجود چنین ورزشکارانی در تیم، در حال حاضر نیازی به جذب بازیکن نیست و با همین ترکیب به مصاف حریفان در شروع بازی‌های لیگ برتر خواهیم رفت.
  • رقابت‌های لیگ برتر تنیس روی میز کشور در چه تاریخی برگزار خواهد شد؟
این رقابت‌ها در شهریور ماه سال آینده قرعه‌کشی خواهد شد و تیم‌ها با توجه به قرعه‌ای که برای آنها در نظر گرفته می‌شود به مصاف حریفان خواهند رفت.
  • تمرینات تیم تا شروع رقابت‎‎های لیگ برتر چگونه ‌پیگیری خواهد شد؟
به طور حتم تمرینات را به صورت مستمر برگزار خواهیم کرد و بازیکنان به منظور آماده‌سازی خود برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر، باید تمرینات منظمی را انجام دهند چرا که تیم‌های حاضر در لیگ برتر از ملی‌پوشان بیشتری بهره می‌گیرند و رقابت‌ها سخت‌تر خواهد شد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار