ساسان محمدی در گفتگو با تابناک:
اپتومتریست ارشد گفت: مطالعه در نور کم (هنگام غروب آفتاب)، مطالعه در حال حرکت( اتومبیل)، مطالعه خطوط بسیار ریز هم موجب خستگی و فشار به چشم می شود.
کد خبر: ۳۹۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 16 March 2017
 ساسان محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: آلودگی اگر به چشم راه یابد می تواند عفونت ایجاد کند که علاوه بر آن، نور مستقیم آفتاب، دیدن اشیا بسیار براق، سبب آسیب رساندن به چشم و خستگی آن می شوند.

 وی ورود گرد وغبار را در تحریک مخاط ملتحه و ترشح غلیظ مختصر، موثر دانست و گفت: اگر باچند بار شستشو این آلودگی ها رفع نشد حتما برای درمان و مراقبت از چشم، باید به چشم پزشک مراجعه کرد.

اپتومتریست ارشد با اشاره به اینکه چشم اندام حساسی بوده که نیازمند مراقبت های بهداشتی خاص است، گفت: میکروب ها، ممکن است بو سیله دست و حوله آلوده، گرد وغبار و اشیا مختلف به چشم منتقل شوند.

محمدی تاکید کرد: با کم و زیاد شدن مکرر فاصله ی میان عدسی و خطوط نوشته، در هر لحظه حالت تحدب عدسی باید تغییر کند، بنابراین خیلی زود چشم به زحمت افتاده خسته و ناراحت می شود.

او با تاکید براین که  در شرایطی که مطالعه می کنیم ، نباید  نور مستقیم به چشم برخورد کند، گفت: در هنگام مطالعه فاصله چشم تارصفحه کتاب، * سی سانتی متر * باشد. 

محمدی تشریح کرد:  هنگام نگاه کردن به اشیایی که حدود ۶-۵ متر با چشم فاصله دارند، چشم تقریبا در یک حالت است یعنی عدسی چشم  برای انقباض یا انبساط فشار وارد نمی شود.

این اپتومتریست اشکالات بینایی را نتیجه عدم تشکیل تصویر اشیا در محل اعصاب بینایی در ته چشم دانست و عنوان کرد:  که این مشکل با کمک عدسی های مناسب * مقعر یا محدب*  بر حسب موارد قابل اصلاح است.

وی ادامه داد: بعد از بینایی سنجی در صورت وجود حالت نزدیک بینی یا دوربینی عدسی را طوری انتخاب می کنند که محل تشکیل تصویر، درست با محل عدسی بینایی منطبق شود.

محمدی یاد آور شد: گاهی ممکن است  حالت تحدب قرنیه با تحدب عدسی چشم هماهنگ نباشد، در این حالت که اصطلاحا * آستیگماتیسم* نامیده می شود، که این عارضه  را می توان با تجویز عینک مناسب، اثر آن را برطرف کرد.

 او تاکید کرد: اگر فرد به هر دلیلی دچار اختلال بینایی باشد ، با اندکی مطالعه دچار سردرد، خستگی و حالات ناخوشایند ناشی از آن می شود و به هنگام زیادی نور یا انعکاس گسترده ی نور بینایی فرد دچار اختلا شود که در این  موارد از عینک دودی و مانند آن مفید و لازم است.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار