عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از ۳۶ سال وزیر ارشاد ما به آوازه خوانی زن در کشور ولی عصر(عج) مجوز تک خوانی می دهد و به هر بی سر و پایی از اروپا مجوز اجرای تئاتر می دهد.
کد خبر: ۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱ 09 February 2015

به گزارش تابناک،جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد با اشاره به این که چرا رئیس مجلس نمی گذارد نمایندگان وزیر ارشاد را استیضاح کنند توضیحاتی را در مورد تخلفات وزیر ارشاد ارائه کرد.

وی به مذاکرات هسته‌ای نیز انتقاداتی وارد کرد واز روند بررسی پرونده مهدی هاشمی انتقادکرد. به گزارش خراسان، جواد کریمی قدوسی در جلسه سخنرانی که در مسجد حضرت قائم(عج) شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به این که اگر انقلاب اسلامی به وقوع نمی پیوست و مقاومت مردم نبود، امروز رژیم صهیونیستی چه به حال و روز مسلمانان می آورد؛ در حالی که امروز رژیم صهیونیستی به حزب ا... التماس می کند ما یک غلطی کردیم در قنیطره شما ضربه ای زدید اما تکرار نکنید.

وی با اشاره به برگزاری همایش تبیین تکفیر و جریان داعش در قم در دو ماه قبل، اظهار کرد: در این همایش علمای شیعه و اهل سنت گردهم آمدند؛ چند نفر از علمای اهل سنت گفتند که خیلی بررسی کردیم به این نتیجه رسیدیم که علاج این همه مصیبت که به اسلام و ملت های اسلامی روی آورده است، رهبری واحد امت اسلام است که جز آیت ا... العظمی خامنه ای کسی نمی تواند رهبر جهان اسلام باشد تا همه امنیت پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: علاج تحریم این نیست که با خصم خودت درکنار دریاچه قدم بزنی و از او تقاضای مذاکره کنی. جز تحقیر و تهدید و اینکه عزت ملی را هر روز نسبت به روزقبل تضعیف کنی، چیزی گیرتان نمی آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از ابتدا بیایید خالصانه و باصداقت از مردم برای رفع مشکلات کمک بخواهید و تولید را راه اندازی کنید و مشکلات کارخانه های کوچک و بزرگ را حل کنید. استانداران براساس جدولی از مشکلات کارگاه های استان های خود، مشکلاتشان را رفع کنند، لایحه به مجلس بیاورید تا مجلس لایحه را به سرعت به قانون تبدیل کند.

وی اظهار کرد: روسیه که هم اکنون در تحریم است از ما خواسته است قراردادهای متعدد ببندیم، حتی حاضر شده است موشک اس۴۰۰ به ما بدهد. کریمی گفت: ۴ میلیارد دلار تبادل تجاری ما با روسیه است چرا باید این قدر به دولت های خبیث انگلیس و آمریکا و این دولت های متکبر و بددهن و بدذات التماس کنیم؛ دولت هایی که بدترین جسارت ها را به پیامبر بزرگوار ما روا داشتند. چرا باید در اوج محکومیت این جسارت و غم مردم متدین و مقام معظم رهبری، وزیر خارجه به پاریس برود .

وی در انتقاد از سخنان رئیس جمهور نیز گفت: اگر ایران به لبنان و عراق کمک کرده و تجربه اش را در اختیار مردم عراق و سوریه و لبنان قرار داده است، با افتخار سردار تقوی در سامرا و سردار ا...دادی در قُنَیطره به شهادت می رسند؛ آن وقت فردی می گوید: اگر جایی سایت، اطلاعات، پول داشته باشد سلمان و ابوذر هم باشد، فاسد می شود.

کریمی افزود: یادمان نرفته که امام(ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، «کاش من هم یک پاسدار بودم»، «اگر کسی مقابل بسیجیان بایستد به آتش دوزخ الهی خواهد سوخت».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پیچ تاریخی در دهه چهارم اظهار کرد: همه دنیا فهمیده اند آمریکا شیطان بزرگ است و آمریکا توسط ملت ایران ذلیل شده است، اما بعد از ۳۶ سال یکی می گوید: «این شیطان بزرگ نیست این کدخداست» و بعد می گوید: «سیاست خارجی باید به اقتصاد یارانه بدهد».

وی با بیان این که در حال حاضر در اوج قدرتیم اما سخت ترین مراحل تهدید داخلی را می گذرانیم، اظهار کرد: بعد از ۳۶ سال وزیر ارشاد ما به آوازه خوانی زن در کشور ولی عصر(عج) مجوز تک خوانی می دهد و به هر بی سر و پایی از اروپا مجوز اجرای تئاتر می دهد. وی با انتقاد شدید از عملکرد وزیر ارشاد، تصریح کرد: چرا رئیس مجلس نمی گذارد نمایندگان وزیر ارشاد را استیضاح کنند؟ اگر فردی این گونه عرض اندام کند، قانون وجود دارد تا وی را از تخت صدارت پایین بیاورد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: نباید این گونه باشد که مهدی هاشمی به تنهایی دادگاه برود و بیرون بیاید و یک نفر از مردم از کیفرخواست او بی اطلاع باشد.

وی ادامه داد: کیفرخواستی که ۳ روز طول کشید تا قرائت شد، چیست؟ آن هم ۳ اتهام از ۱۲ اتهام و از ۳ اتهام نیز ۲ اتهام را حذف کردند و یک اتهام را باقی گذاشتند. یک نفر باخبر نشد چه کرده است. ملت همین جوری که از ناموس خود دفاع می کنید از ارزش های انقلاب خود دفاع کنید.

وی با اشاره به موضع گیری امام(ره) در قبال سلمان رشدی با بیان این که شما ملت را امام(ره) تربیت کرد و ما فرزندان امامیم، گفت: اما این منطق و این گونه سبک صحبت را افراطی معرفی می کنند، در حالی که خودشان بدترین جسارت ها را می کنند و اگر کسی جوابشان را بدهد از او شکایت می کنند، اما حالا این قانون [امر به معروف] در مجلس تصویب شد و حداکثر تا یک ماه دیگر با تأیید شورای نگهبان اجرایی می شود و خواهند دید که مردم با اتکای به این قانون انقلاب به وجود می آورند و هر کسی را سر جای خودشان می نشانند. همه مسئولان نوکر و خادم ملت هستند و باید در چارچوب قانون عمل کنند و متواضع باشند. اگر می خواهید گردن بکشند در برابر آمریکا گردن بکشند، نه مقابل مردم و نمایندگان و منتقدان. شما مظهر عقل هستید که به منتقدان می گویید عقل سالم در بدن سالم است؟

وی افزود:متاسفانه مبانی انقلاب و آرمان های شهدا مورد هجمه قرار گرفته است. ما ۶ ماه است که استیضاح وزیر ارشاد را نوشته ایم، اما هیئت رئیسه قبول نمی کند زیرا ۱۰ روز پس از قرائت استیضاح، وزیر استیضاح می شود.

نماینده مردم مشهد در بخش پرسش و پاسخ نیز گفت: عده ای تلاش کردند تا با ملک عبدا... دیدار و مذاکره کنند اما نظام موافقت نکرد و اعلام شد: «مشکلات ما با عربستان ریشه ای تر از آن است که با مذاکره آن هم مذاکره ای از سر تقاضا حل شود.» یکی از این مسئولان، خانمش، دخترش و عروسش ویزا گرفتند که برای تسلیت به خانواده ملک عبدا... به ریاض بروند که ممانعت شد.

کریمی در پاسخ به این سوال که چند نفر از نمایندگان از رحیمی پول دریافت کرده اند، گفت: دستگاه قضایی باید این را روشن کند. این ها چیزهایی است که هنوز روشن نشده است، ما از رئیس دادستان کل دعوت کردیم به کمیسیون امنیت ملی تشریف بیاورند که این موضوع را پی گیری کنیم.

اما این موضوع را دستمایه یک فتنه قرار می دهند این شتری است که در خانه خیلی ها باید بخوابد که یکی از این ها رحیمی بود. رحیمی از مصادیقی بود که اصول گرایان از روز اول با حضورش در دولت احمدی نژاد مخالف بودند؛ او استاندار آقای هاشمی بود و پیش بینی می شد که انتقام می گیرند از تفکر اصول گرایی آن هم به روش های مختلف و متاسفانه به این گونه مسائل توجه نشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار