مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تعداد روستاهای خسارت دیده از زلزله صبح امروز در استان به حدود ۶۰ مورد رسید.
کد خبر: ۴۰۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 05 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،حجت علی شایانفر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش های دریافتی تا کنون از این تعداد حدود 50 روستا بین 20 تا 80  درصد در استان تخریب 
شده اند.
 وی عنوان کرد: از حدود 50 روستایی که بین 20 تا 80 درصد تخریب شده اند 27 مورد در شهرستان تربت جام ، 10 روستا در فریمان ، 12 روستای دیگر در شهرستان مشهد و یک روستا در سرخس می باشد.
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین 10 روستای دیگر هم کمتر از 20 درصد خسارت دیده اند ضمن آنکه هنوز بررسی ها ادامه دارد.
شایانفر تصریح کرد: عمده تخریب هم مروبط به ساختمان های خشتی و گلی و فرسوده بود که با توچه به بارندگی های روزهای اخیر موجب تشدید خسارت شده بود با این حال سطح این خسارت ها خیلی گسترده نبود.
وی گفت: تمامی مسئولان و دستگاه های عملیاتی و امدادی ، نظامی ، انتظامی آماده باش هستند و در منطقه هم عملیات امداد رسانی و نجات را به خوبی انجام داده اند.
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: هیچ مشکلی در بحث خدمات زیربنایی وجود ندارد، تمامی راههای ارتباطی در این مناطق باز است و مشکل قطعی  برق چندین روستای منطقه هم مرتفع شده و همه آنها برقدار هستند و در حوزه گاز و آب هم مشکلی نداشته ایم .
 شایانفر خاطر نشان کرد: هم اکنون شش تیم ارزیاب بنیاد مسکن هم برای بررسی میزان و سطح خسارت اولیه در منطقه حضور دارد که مشخص کردن میزان دقیق خسارت ها اندکی این کار زمانبر است و طی چند روز آینده این امر مشخص خواهد شد.
وی ادامه داد: این زلزله که تا کنون نیز 101پس لرزه داشته و حدود 50 مورد آن بیش از سه ریشتر بوده است در شهرستان های فریمان ، مشهد ، تربت جام و سرخس خسارت در برداشته است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده به پایان رسیده است ، گفت: تنها یک نفر فوتی در روستای دو قلعه براشک در مرکز منطقه زلزله زده داشتیم و تعداد مصدومان هم همان 17 نفری است که اعلام شده است.
شایانفر افزود: به محض وقوع زلزله تمامی بیمارستان های استان عملیاتی شدند و رئیس اورژانس استان در محل حضور یافت و نیروهای نظامی و انتظامی و مردمی مسئول اقدامات خود را انجام دادند به گونه ای که بحث های نجات و جستجو در کمترین زمان ممکن انجام شد و زیر آوارمانده هم نداریم .
وی عنوان کرد : مساله کنونی اسکان مردم مناطق زلزله زده است که در این راستا فرمانداران به همراه مسئولان عملیاتی و جمعیت هلال احمر در منطقه حضور دارند و امکانات لازم برای اسکان اضطراری به منطقه ارسال شده و کار در حال انجام است.
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریج کرد: اکیپ های هلال احمر در تمامی شهرستان های متاثر و خسارت دیده از زلزله بسیج شده اند و اسکان اضطراری جمعیت و توزیع چادر بین مردم این مناطق در حال انجام است که امید است امشب به انجام رسد.
شایانفر افزود: مشکل جدی در این حوزه در استان وجود ندارد و با امکانات استانی این موضوع انجام خواهد شد و نیازی به کمک از سایر استان ها نیست.
وی گفت: از فردا وضعیت جوی استان بهتر می شود ضمن آنکه هم اکنون تلاش شده امکان اسکان اضطراری علاوه بر توزیع چادر بین اهالی روستاها ، در ساختمان های مقاوم و سالن های ورزشی و مدارس و مساجد و واحدهای اداری فراهم شود و اردوگاه سفید سنگ هم آماده شده است.
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی توصیه کرد: کسانی که منازلشان دچار خسارت شده به هیچ وجه در این ساختمان ها استقرار نیابند.
 شایانفر در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در این زلزله ترافیک شدید شبکه تلفن همراه بود ، افزود: این شرایط به مدت یک ساعت ما را زمینگیر کرد در حالی که نیاز است در چنین مواقعی مردم از تماس های غیر ضروری پرهیز کرده تا شبکه برای ارتباط نیروهای امدادی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع فراهم شود.
 


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار