معاون سیاسی استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با نمایندگان تشکل‌های اجتماعی و سیاسی دانشجویی دانشگاه‌های استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۰۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 08 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از ایسنا،سید جواد حسینی در این دیدار با تاکید بر اینکه اتصال و پیوستگی دانشگاه و دانشجویان به جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است، اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی امن و سالم  و زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری به عنوان سه راهبرد اصلی  است که  آن را پیگیری خواهیم نمود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: انتخابات برای داشتن سلامت، باید شعبه و صندوق محور باشد، در این راستا افراد حاضر در شعبه ها باید از سلامت و قدرت کافی برخوردار بوده، دارای آگاهی و سواد باشند و گرایش‌های سیاسی  خود را در امر اجرا دخالت ندهد.
حسینی اضافه کرد: نمایندگان  فرمانداران در شعب  نیز باید افرادی باتجربه، پخته و مدیر باشند به این دلیل که باید شعبه اخذ رای را مدیریت کنند و در صورت کنترل و مدیریت صحیح، انتخابات نیز به درستی و سالم برگزار می‌شود.
وی گفت: در واقع نیروی انسانی مسئول در این زمینه باید قانون دان و  قانون خوان باشند  و عمل به قانون را مبنای فعالیت‌های خود قرار دهند.   
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: انتخابات فضایی ایجاد می‌کند که در آن افراد برای انجام فعالیت‌های سیاسی و تشکیلاتی انگیزه پیدا می‌کنند به علاوه رقابت‌های سیاسی را نیز افزایش می‌دهد که این موارد باعث کاهش شکاف دولت و ملت می‌شود و نهایتا سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی و وفاق اجتماعی در انتخابات افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه افرادی که می‌خواهند فعال سیاسی باشند باید آرمانی فکر کرده، واقعی عمل کنند و انتظار حداقلی داشته باشند، اظهار کرد: در علم سیاست، مشارکت به بخش‌های مختلف مانند مشارکت در قالب رای دادن ،کاندیداتوری، فعالیت‌های تشکیلاتی سیاسی، راه اندازی تشکل‌های سیاسی، تاثیرگذاری بر تصمیم گیری کلان کشور و تحقق این تاثیرگذاری  تقسیم می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سخنرانی های انجام گرفته در دانشگاه های استان، گفت: شورای تامین استان  هیچگونه سخنرانی را در دانشگاه لغو نکرده است به این دلیل که سخنرانی در دانشگاه ساز و کار خاصی دارد و تابع  تصمیمات شورای نظارت دانشگاه است. معمولا شوراهای تامین نقش کمک کننده و نظم دهنده دارند و در صورتیکه مساله امنیتی وجود داشته باشد ورود پیدا می کنند.
وی با اشاره به اینکه اتصال بین دانشگاه و جامعه  باید پررنگ باشد ، گفت: اتصال و پیوستگی دانشگاه و دانشجویان به جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است و به همین دلیل در استان شبکه دانشگاه‌ها تشکیل شده است تا مسائل مهم استان با کمک دانش محورانه دانشگاه ها رصد و مورد عمل واقع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار