نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مهمترین ویژگی امام جواد(ع) پیگیری مجاهدانه نسبت به حرکت‌های پدرشان بود و ایشان در توسعه تشیع نقش ویژه ای را ایفا کردند.
کد خبر: ۴۰۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱ 08 April 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر شنبه در دیدار با اعضای کانون فرهنگی جواد الائمه به مناسبت میلاد امام جواد (ع) که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه ولادت حضرت جواد الائمه (ع) برای مردم مشهد برجسته ترین اعیاد در تمام اعیاد سال است، اظهار کرد: در قدیم مشهدی ها ولادت امام جواد را با عظمت برگزار می‌کردند، اما طبیعی است که با گذشت زمان بسیاری از سنت ها از بین رفته و بر اثر ارتباطات جمعی که در کشور و استان برقرار شده مردم هم پیرو جریانات حاکم بر کل کشور هستند و این قضیه اهمیت دادن به بعضی مسائل را کاهش داده است. 

وی افزود: حضرت رضا (ع) در ولادت امام جواد بسیار شادمان بودند و در لحظات ولادت ایشان عده ای از اصحاب این حضرت به خدمت امام رضا (ع) آمدند و تبریک خود را به امام‌شان عرض کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: شادی و سروری که موقع تولد امام جواد (ع) در وجود امام هشتم نقش بست، در تمام طول عمر زندگانی امام رضا (ع) به وجود نیامد.

وی ادامه داد: در معرفت شناسی امام جواد (ع) آنچه بسیار قابل توجه است، مادر ایشان بود. ریحانه خاتون در بیت ولایت در زمان خود بانوی کم نظیری بود، که نقششان در زندگی امام رضا (ع) ویژه بود، علاوه بر این دو بانویی که متحمل زجر زیادی شده بودند، حضرت رباب و ریحانه خاتون مادر امام جواد هستند و دلبسته به اهل بیت بودند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ویژگی‌های کم نظیر حضرت جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار در حرکت های اجتماعی تاثیر و تاثری عمیق داشتند و مهمترین ویژگی ایشان، پیگیری مجاهدانه نسبت به حرکت پدرشان بود که در توسعه تشیع نقش ویژه ای را ایفا کردند. تمام موقعیت کشوری و نظامی که برای حضرت به وجود آمد در توسعه شیعه استخدام کردند و در نهایت بعد از امام جواد سلاطین عباسی به این نتیجه رسیدند جز براندازی شیعه راهی ندارند، به بیان دیگر شیعه در زمان امام جواد (ع) توسعه عمیقی پیدا کرد. 

امام جمعه مشهد اضافه کرد: ایشان در ۱۳ سال امامت خود رشد و توسعه تشیع را به اندازه ای رساندند که هیچ تشکلی نمی‌توانست درمقابل آن مقاومت کند و حکومت ها توان تحمل و ایستادگی برابر با شیعه را تحت هیچ گونه شرایطی نداشتند.  

وی با بیان اینکه سیره سیاسی باید در جریان گروهی و تشکل‌هایی که به نام ایشان کار می‌کنند، نقش داشته باشد، خطاب به اعضای کانون جواد الائمه (ع)، ابراز کرد: امام جواد (ع) به عنوان بازمانده امام هشتم مسیر رشد شیعه را ادامه و توسعه دادند، از این رو شما نیز  باید در مسیر توسعه انقلاب تلاش کنید و قدم بردارید.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: حال این شما هستید که باید در همه صحنه ها حضور داشته باشید تا نام این امام در جامعه بدرخشد و گروهی که در خدمت این حضرت هستید از الطاف امام رضا (ع)  برخوردار خواهید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار