معاون وزیر راه:
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور با اشاره به هزینه 10 هزار میلیارد ریالی راه آهن مراغه - ارومیه تاکنون گفت: سه هزار و 500 میلیارد ریال دیگر نیز برای اتمام این طرح نیاز است.
کد خبر: ۴۰۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 09 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:خیرالله خادمی روز شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه های قطار ارومیه و نقده افزود: این طرح نیازمند 185 کیلومتر ریل‌گذاری بوده که از این میزان تاکنون حدود 110 کیلومتر انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای ارتباط شبکه ریلی مهاباد به ارومیه باید 98 کیلومتر ریل گذاری صورت گیرد که تاکنون 23 کیلومتر آن تا شهرستان نقده ریل گذاری شده و 75 کیلومتر آن نیز در دست اجرا برای ریل گذاری است.

وی بیان کرد: زیرساخت های 25 کیلومتر از مسیر 75 کیلومتری ارومیه به نقده آماده سازی شده است و مابقی نیز همزمان با سفر رئیس جمهوری در اوایل اردیبهشت ماه به این استان به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه ریل گذاری و توسعه زیرساخت ها از نقده به سمت ارومیه آغاز شده است، افزود: این عملیات در سه نقطه نقده به سمت ارومیه و برعکس انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه نقده از پیشرفت 95 درصدی و ایستگاه ارومیه از پیشرفت 80 درصدی برخوردار است و تا پایان فصل بهار شهرستان ارومیه به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور گفت: با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه توانسته‌ایم منابع اعتباری را برای این طرح تهیه کنیم و هیچ محدودیتی در این خصوص نداریم به طوری که تمام کارگاه های ما فعال است و مطالبه های پیمانکاران به موقع پرداخت می‌شود.

خادمی در خصوص هزینه‌های ریل گذاری در آذربایجان غربی گفت: برای هر کیلومتر ریل گذاری 45 تا 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: توسعه ریل گذاری در ارومیه، همدان، تبریز، کرمانشاه و رشت اولویت دولت است و طرح های ریلی مربوط به این مناطق تا پایان دولت یازدهم بهره ‌برداری می شود.

طرح راه آهن مراغه - ارومیه با 184 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال 80 شمسی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.

به گفته مسئولان استانی کارهای زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار