وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان؛
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش اشتغال اظهار کرد: مسابقه‌ای در همه استان‌ها برای توسعه اشتغال ایجاد شده است و اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن کشور شده است.
کد خبر: ۴۰۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 09 April 2017
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش اشتغال اظهار کرد: مسابقه‌ای در همه استان‌ها برای توسعه اشتغال ایجاد شده است و اقتصاد مقاومتی مبنایی برای ساختن کشور شده است.

دکتر محمود واعظی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال استان تصریح کرد: سیاست دولت سیاست توسعه‌ای مبتنی بر اعتماد به بخش خصوصی بود و خوشبختانه همتی در دولت بوجود آمده که دولت، مردم و بخش خصوصی دست به دست هم دادند تا مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

وی افزود: زمانی که آمار را می‌شنویم که در بخش‌های مختلف پیشرفت به وجود آمده و شغل ایجاد شده و اینکه در استان گلستان 56 هزار شغل ایجاد شده کار بسیار بزرگی است و این نتیجه سیاست‌های دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینکه بانک‌ها به جای بخش خصوصی کار اقتصادی می‌کردند و کارهای دولت باعث شد تا بانک‌ها به بخش خصوصی اعتماد کردند و بانک‌های ما بیش از 15 هزار میلیارد تومان در سال گذشته فقط برای رفع موانع تولید واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات دادند که این کار بسیار بزرگی است.

وی خاطر نشان کرد: 22 هزار واحد در سراسر کشور از این تسهیلات استفاده کرده و دوباره فعالیت خود را آغاز کردند و این سیاست قرار است ادامه پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دولت هر سال یک هدفگذاری انجام داده و سال جاری و سال آینده سال بهره‌وری و شکوفایی است ، گفت: امیدواریم بتوانیم با این سیاست‌ها آنچه مردم لایق آن هستند را بدست آورند و ما در خدمت مردم باشیم.

دکتر واعظی یادآور شد: بسیاری از تریبون‌هایی که باید در خدمت مردم و امید به مردم باشند در حال تخریب هستند و با نیت اینکه تفکر دیگری رای بیاورد دستاوردهای نظام را مخدوش می‌کنند.

وی با اشاره به طرح تکاپو گفت: ما باید یک سرمایه‌گذاری بزرگی انجام دهیم و برای کشاورزی ما محدودیت آب و خاک داریم و هیچ چاره‌ای نداریم که به سمت گسترش خدمات برویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که سالیانه تا چند سال آینده سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم تا به تعادل برسیم و ما به سهم خودمان بیش از یک سال است که همکاری بسیار خوبی را در حوزه آی‌سی‌تی انجام دادیم تا بخش‌های مختلف افزایش بهره‌وری داشته باشند.

دکتر واعظی گفت: امسال تصمیم گرفتیم تا طرح تکاپو در تمام استان‌ها در حوزه آی‌سی‌تی اجرایی شود و استان گلستان سومین استان برای اجرای طرح تکاپو است که در سه سال گذشته حدد 498 میلیارد تومان برای زیرساخت استان گلستان در حوزه آی‌سی‌تی سرمایه‌گذاری کردیم.

وی افزود: 16 درصد فارغ‌التحصیلان کشور در 6 حوزه مرتبط با آی‌سی‌تی است و این طرح تکاپو می‌تواند برای این فارغ‌التحصیلان فرصت بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار