به گزارش سایت رصد اخبار مشهد، معاون بنیاد مسکن از پرداخت ۲۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۵ درصد و هم‌چنین با توجه به میزان خسارت وارده تا ۷ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 10 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، عزیزالله مهدیان اظهار داشت: ساکنان خانه‌هایی که در زلزله خراسان رضوی کاملا تخریب شده‌اند هم‌اکنون در چادر زندگی می‌کنند. تلاش این است که ابتدا نوسازی این خانه‌ها را شروع کنیم و انشاءالله تا پایان مهرماه سال جاری این خانه‌ها را کاملا نوسازی خواهیم کرد. وام در نظر گرفته شده برای این واحدها ۲۰ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد است. هم‌چنین برای خانواده‌هایی که خانه‌هایشان تخریب شده ولی به طور کامل نریخته ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کنیم. کسانی هم که لوازم منزلشان زیر آوار رفته ۲ میلیون تومان اضافه دریافت می‌کنند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: حدود ۱۰۰۰ خانه دچار تخریب صد در صد شده ولی منازلی هم که تخریب‌های جزئی دیده‌اند قابل مرمت نیستند؛ زیرا اغلب خانه‌ها خشت و گلی هستند که به خودی خود خطرناک هستند و در شرایط فعلی قابل بازسازی نیستند. به همین دلیل همه خانه‌ها که دچار خسارت از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شده‌أاند باید تخریب و نوسازی شوند.

مهدیان، اولویت پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۵ و ۷ میلیون تومان را برای حدود ۱۰۰۰ خانه‌ای دانست که دچار تخریب صد در صد شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار