مسئول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره گفت : امسال با برنامه ریزی های انجام شده ،مسجدجامع شهر بدره و چهار مسجد در روستاهای تابعه میزبان معتکفین خواهند بود.
کد خبر: ۴۰۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 11 April 2017

مسئول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام گفت : امسال با برنامه ریزی های انجام شده ،مسجدجامع شهر بدره و چهار مسجد در روستاهای تابعه میزبان معتکفین خواهند بود.

به گزارش تاباناک ایلام ؛میثم کهزادی، مسئول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره دراین مورد گفت: با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده با هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد، ۱ مسجد در سطح شهر و ۴ مسجد در روستاهای تابعه شهرستان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف سال جاری را بر عهده دارند.

وی به توزیع بسته های تبلیغاتی بین معتکفین اشاره کردوافزود: در راستای تغذیه فکری و آشنایی بیشتر معتکفین با اعمال و احکام برگزاری مراسم اعتکاف بیش از ۱۵۰ بسته با عنوان سنت حسنه اعتکاف به همت اداره تبلیغات اسلامی بدره بین معتکفین شهر و روستاهای این شهرستان توزیع خواهد شد.

کهزادی درمورد هدف توزیع این بسته ها ی فرهنگی یاد آورشد: هدف از توزیع این بسته که شامل چفیه ،خودکار و کتاب است آشنا شدن معتکفین به مسائل شرعی اعتکاف و شناخت کافی از اعمال عبادی آن است و با توجه به بررسی های به عمل آمده پیش بینی می شود آیین معنوی اعتکاف امسال با حضور بیش از ۱۸۰ معتکف در ۵مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار شود.

مسئول فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره گفت :برای بهره مندی هرچه بهتر معتکفین از این مراسم معنوی، برنامه های فرهنگی و قرآنی قابل توجهی شامل مناجات، قرائت قرآن و ادعیه، دعوت از مبلغین و مبلغات مطرح شهرستان، استان و اهدای بسته های فرهنگی توسط اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره جهت اجرا در مراسم اعتکاف سال جاری تدوین شده است.

وی درمورد دیگر برنامه های این مراسم معنوی گفت: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» به همت اداره امورقرآنی استان و اداره تبلیغات اسلامی با حضورمربیان مجرب در دو بخش اصلاح قرائت نماز و اذان و تلاوت قرآن کریم در طول زمان اعتکاف سال جاری در مساجد میزبان معتکفین این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: قرآن هر اندازه هم تکرار و شنیده شود، باز هم کهنه نمی‌شود و هرکس که به این کتاب آسمانی عمل کند در دنیا و آخرت به سعادت واقعی میرسد، لذا در این راستا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بدره جهت هرچه بهتر اجرا شدن این طرح در مساجد میزبان معتکفین تمام توان خود را به کار گرفته است.

کهزادی درمورداهمیت این مراسم معنوی در جامعه نیز اضافه کرد: ایام البیض ماه رجب که روزهای اعتکاف نام دارد فرصت بسیار مناسبی برای اجرای فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی برای عموم مردم و خصوصا معتکفین است.

وی افزود: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی نیز برنامه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی متنوعی را جهت اجرا در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری تدوین کرده است که از مهمترین آنها می توان به تهیه اقلام فرهنگی، بنر، تراکت، هماهنگی با سخنرانان، مداحان، مبلغات و ائمه جماعات، تدوین برنامه فرهنگی برای مدت سه روز، اجرای برنامه های قرائت زیارت نامه حضرت امیر (ع)، حلقه معرفت، مشاوره و پاسخگویی به سوالات دینی، قرائت مناجات حضرت علی(ع)، قرائت دعای ام داوود و مدیحه سرایی، اقامه نمازهای جماعت در تمامی اوقات شرعی و اجرای طرح قرآن در زلال اعتکاف اشاره کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار