دکتر بابک دین پرست معاون محترم اقتصادی وزیر کشور درخصوص تعیین طبقات برج های اقامتی و المان پروژه پدیده شاندیز گزارش ویژه و اختصاصی را منتشر نمود.
کد خبر: ۴۰۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲ 13 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر بابک دین پرست معاون محترم اقتصادی وزیر کشور درخصوص تعیین طبقات برج های اقامتی و المان پروژه پدیده شاندیز گزارش ویژه و اختصاصی را منتشر نمود.
متن این گزارش به شرح ذیل است:
به نام خدا

" گزارش ويژه و اختصاصي مربوط به تعيين طبقات برج هاي اقامتي و المان پروژه پديده شانديز"
قبل از پرداختن به موضوع فوق، لازم ميدانم از فضاي صميمي نسبي ايجاد شده در سطح گروههاي مختلف، طي چند روز گذشته، كه باعث هم افزايي و سهولت در نيل به اهداف مورد نظر شركت مي گردد،به درگاه حق تعالي سجده شكر بجا اورم. 
مجددا تمايل دارم تاكيد نمايم كه دراين برهه بسيار حساس، خانواده بزرگ پديده، بيش از هر زمان ديگري و افزون تر از هر عاملي، امروز به ارامش، وحدت ، يكپارچگي و يكصدايي نياز دارد.
از دوستان عزيزي كه طي دو روز اخير و با ارسال پيامك، خادمان كوچك خود را مورد لطف و حمايت قرار دادند، صميمانه تشكرمي كنم.
همچنين از دوستان منتقدي هم  كه تلاش مي كنند تا ضمن حركت بر مدار انصاف و عدالت ، كماكان دغدغه هاي خود را با ادبيات منطقي و به منظور اصلاح امور جاري بيان كنند،صميمانه سپاسگزارم .
اما يكي از موضوعات مهمي كه از آذر ماه سال قبل و همزمان با ايجاد كارگروه ويژه پيگيري حل مشكلات شركت پديده شانديز در دستور كار قرار گرفت، " اخذ نظر نهايي شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در خصوص تعيين تعداد طبقات برج اقامتي و المان پروژه پديده شانديز" بود. بر همين اساس در اين مكتوب سعي خواهم نمود تا مخاطبين محترم را با گوشه اي از اهم اقدامات و پيگيري هاي انجام يافته طي حدودا سه ماه قبل آشنا و مطلع نمايم. البته همگان إذعان دارند كه در اين ارتباط و تاكنون ، بدلايل خاصي كه اكنون ضرورتي براي تشريح انها احساس نمي شود، كمتر اطلاع رساني صورت گرفته و بسياري از مطالبي كه اكنون از نظرها خواهد گذشت، تاكنون توسط هيچ مقام و مسئولي و تا رسيدن به اين مرحله بسيارحساس ، در هيچ جايي مطرح و بازگو نشده است. 
اين گزارش در دو بخش مجزا به استحضار عزيزان خواهد رسيد:
‏‎الف) بخش اول:  وضعيت تعداد طبقات برج هاي اقامتي و احداث المان پروژه تا قبل از تشكيل كارگروه ويژه :
‏‎بر اساس اسناد و اطلاعات موجود، تا قبل از اذرماه سال ٩٥ و تشكيل كارگروه ويژه در وزارت كشور، دو مصوبه مشخص زير در خصوص اين موضوع مهم وجود داشت:
١- در شهريور ماه سال ٩٤، بر اساس  گزارش هياتي منتخب كه مركب از نمايندگان چند دستگاه تخصصي بودند و تصويب ان گزارش، حداكثر طبقات در بخش هاي بلند مرتبه پروژه پديده شانديز ١٠ طبقه تعيين و مقرر شده بود كه براساس حكم كميسيون ماده ١٠٠ كه در اين خصوص تشكيل مي شود، ارتفاع بنا تا سقف ١٠ طبقه كاهش پيدا كند. 
‏‎٢- متعاقبا در جلسه ديگري، موضوع بررسي افزايش ميزان بارگذاري و احداث المان هاي پروژه و اثار ناشي از تخريب ان مطرح و با توجه به اينكه تخريب ان مجموعه، طراحي هاي پروژه را به لحاظ معماري و چشم انداز دچار نقص و يا كاهش عمده ارزش مي كند، مقرر شد موضوع جهت بررسي به شورايعالي شهرسازي و معماري ارجاع گردد.
‏‎ب) بخش دوم: اقدامات انجام شده در طول ماههاي اخير( پس از تشكيل كارگروه ويژه در وزارت كشور) :
اهم اقدامات كارگروه ويژه در اين مدت كوتاه بدين شرح مي باشد.
‏‎١- طرح اين موضوع در اولين جلسه كارگروه ويژه و ابلاغ مصوبات مرتبط با ان در دوم اذرماه ١٣٩٥.
‏‎٢- در خلال گزارش مربوط به اقدامات يك ماهه كارگروه ويژه كه براي استحضار رياست محترم جمهوري ، روساي محترم قواي مقننه و قضاييه و ديگر وزراي محترم و مقامات مرتبط با موضوع ارسال شد، "بر ضرورت تعيين تكليف فوري موضوع با نگاه و رويكرد مثبت " تاكيد گرديد.
‏‎٣- مجددا با موافقت والبته هدايت مشفقانه شخص وزيرمحترم كشور،اين موضوع مهم مجددا در جلسه اي كه در دي ماه سال قبل در وزارت كشوربرگزار شد مطرح و پس از ارائه توضيحات مبسوط توسط معاونين اقتصادي وعمراني اين وزارت به جلسه، مقرر شد "باتوجه به اهميت و نقش برج هاي اقامتي موقت و المان هاي پروژه در ارتقاي ارزش افزوده پروژه، توجيه فني، مالي و اقتصادي پروژه،جذب سرمايه گذار و بانك ها براي مشاركت در سرمايه گذاري ، حفظ و افزايش ارزش سهام شركت در بورس و......، موضوع در اسرع وقت در شورايعالي شهرسازي و معماري مطرح و تصميمات قانوني لازم اتخاذ گردد".
‏‎٤- نهايتا با پيگيري هاي مستمر، موضوع در جلسه مورخ ١٣٩٥/١٠/٢٠ شورايعالي شهرسازي و معماري مطرح و بر اساس مطالب مطروحه در ان جلسه ،اعضاي محترم شورا مقرر نمودند كه با توجه به اهميت و حساسيت اين موضوع وزارت راه و شهرسازي، نسبت به بررسي دقيق و كارشناسي تمامي جوانب امراقدام و نتيجه را اعلام نمايد.
‏‎٥- لازم به توضيح است كه اختلافات جدي مطروحه در جلسه مورخ ٩٥/١٠/٢٠ شورايعالي شهرسازي ومعماري ايران ، أساسا حول دو محور اصلي زير متمركز بود.
‏‎اول : "ابهامات  موجود فني و محاسباتي در خصوص ميزان بارگذاري مجاز و قانوني  در بخش هاي بلند مرتبه پروژه ".
‏‎دوم: "اختلاف نظر و ترديد بسيار جدي در خصوص صحت و سقم ادعاي مديران شركت پديده ، مبني براينكه احداث ٣٤ طبقه برج اقامتي موقت ، در جلسه

مورخ ٩٢/٢/١٠ شورايعالي شهرسازي تاييد و بر اساس مفاد بند (٣) مصوبات ابلاغي، به تصويب اعضاي محترم شوراي عالي رسيده است".

‏‎٦- مجددا به منظور رفع ابهامات باقيمانده و ارائه اسناد متقن و مؤثر، جلسه نسبتا طولاني درتاريخ ٩٥/١١/٩ با جناب اقاي مهندس حناچي معاون محترم وزير راه و شهرسازي داشتم.در ان جلسه ضمن تشريح شرايط حساس حاكم برشركت ، مجموعه اي از اسناد ومدارك وابلاغيه هاي صادره از سوي مقامات عاليرتبه كشور، به ايشان ارائه شد.
‏‎البته بر مبناي توافقات ان جلسه، مقرر شد تا مجددا مجموعه اي از اسناد محاسباتي و مشخصات مهندسين مشاور، طراح و ناظر بر اجراي پروژه، در اختيار ان وزارتخانه قرارگيرد كه با همكاري اعضاي محترم هيات مديره شركت ، تمامي اسناد و تاييديه هاي مربوطه، در قالب مجموعه هاي مرتبط با طراحي و محاسبات كل و نهايي سازي ساختمان برج پروژه پديده شانديز، فايل هاي محاسباتي و تائيديه هاي مربوط به مهندسين طراح،محاسب و ناظر،جهت انجام بررسي هاي دقيق واعلام نظر، براي وزارت راه و شهرسازي ارسال گرديد.
٧-  لازم به توضيح است كه در سه ماهه مفيد فعاليت كارگروه ويژه، با پيگيري هاي مستقيم وزير محترم كشور و همكاري اعضاي محترم ستاد تدبيراستان خراسان رضوي وهيات مديره شركت،حداقل ١٥ مورد دستور ويژه از سوي رياست محترم جمهوري، معاون اول محترم رييس جمهوري وهمچنين در قالب مصوبه هيات محترم وزيران، به منظور حل و فصل مشكلات شركت پديده شانديز وبازگشت ارامش به خانواده بزرگ ذينفعان، خطاب به مقامات و مسئولين ذيربط دستگاههاي اجرايي ابلاغ گرديده است كه تعدادي از انها، بصورت مشترك وبعضا نيز بصورت اختصاصي ومستقيم، بعنوان وزيرمحترم راه و شهرسازي، براي تعيين تكليف فوري اين موضوع ابلاغ گرديده است كه در نوع خود قابل توجه و تقديراست.
‏٨- از سوي ديگر، در طول چهارماهه أخير و در راستاي تعيين تكليف اين امرمهم،  مكاتبات متعددي با امضاي وزير محترم كشورو معاونتهاي اقتصادي و عمراني اين وزارت و شركت (حداقل بيست مورد)، با مسئولين محترم وزارت راه و شهرسازي، براي تعيين تكليف اين موضوع انجام شده است.
‏‎٩- البته در اين رهگذر، جناب اقاي دكتر رحماني فضلي در همين مدت كوتاه، حداقل پنج (٥) باراين موضوع را بصورت تلفني و يا در جريان مذاكرات حضوري ، از جناب اقاي دكتراخوندي وزيرمحترم راه شهرسازي پيگيري و بر ضرورت حل و فصل فوري اين موضوع تاكيد داشته اند. در تعاقب پيگيري هاي ذكر شده و همچنين طي سه مرحله مذاكره و درخواست حضوري كه شخصا در حاشيه برخي از جلسات، با وزير محترم راه و شهرسازي و يا چندين مورد ملاقات حضوري و مذاكرات تلفني كه با معاون محترم وزير راه و شهرسازي داشتم، ايشان  همواره با رويكردي مناسب،با اين موضوع برخورد و دستورات لازم و مقتضي را در راستاي بررسي دقيق و كارشناسي موضوع، بدليل ضرورت رعايت شاخص هاي فني و محاسباتي، صادر و ابلاغ نموده اند.
‏‎١٠- نهايتا اينكه براساس تماس تلفني كه سه روز قبل با جناب اقاي مهندس حناچي داشتم، ايشان اعلام نمودند كه بررسي و تعيين تكليف اين موضوع، در دستور كار جلسه اتي شورايعالي شهرسازي و معماري قرار داشته و اظهار اميدواري نمودند كه اين جلسه طي روزهاي اينده برگزار و نظر نهايي شورا در اين خصوص ابلاغ گردد.
ملاحظه: از انجايي كه هدف از اعلام و تشريح روند اقدامات وپيگيري هاي انجام يافته،صرفا براي اطلاع سهامداران و ديگر دينفعان محترم، از روند اجرايي و پيشرفت امور بوده وبعضا نيز بر اساس اعلاميه هاي رسمي وغير رسمي و يا وعده هاي شفاهي مسئولين ذيربط،لاجرم فرجه هاي زماني دامنه دار و يا مشخصي، براي تحقق انتظارات و پايان پيگيري ها اعلام مي گردد،انتظار مي رود كه ذينفعان محترم نيز، برخلاف رويه هاي قبلي و جاري ، مواعد اعلامي را قطعي تلقي ننمايند و ان را مستمسكي براي انجام پيگيري هاي روتين و ارسال پيامك هاي گروهي، يكسان و سازمان دهي شده ، براي وارد نمودن فشار مضاعف به مسئولين ذيربط قرار ندهند.
در پايان انتظار مي رود با اقدامات مهمي كه در راستاي تعيين و تبيين نقش انكار ناپذير ناشي از افزايش تعداد طبقات برج اقامتي ، در بازگشت پروژه به روال طبيعي، تثبيت وانشااله افزايش نرخ سهام شركت ، جلب سرمايه گذار و...... و مهمتر از همه نقش بي بديلي كه در بازگشت ارامش نسبي به كانون خانواده هاي ذينفعان شركت پديده شانديز، پس از تحمل ٢/٥ سال نگراني،مرارت و دغدغه خواهد داشت وهمچنين بواسطه مجموعه اسناد و مدارك مستند و متقني كه در راستاي شفاف سازي و رفع برخي ابهامات، در اختيار مسئولين محترم وزارت راه و شهرسازي و دبيرخانه شورايعالي قرارگرفته است،شاهد مساعدت حداكثري اعضاي محترم و ارجمند شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، با ذينفعان پروژه و البته با نظر داشت ضوابط و مقررات مربوطه باشيم. 
‏‎ان شاالله
دين پرست
معاون اقتصادي وزير كشور و رييس كارگروه ويژه پيگيري حل مشكلات پديده شانديز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار