دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد گفت:تخصیص اعتبار به پرستاری بسیار ضعیف است
کد خبر: ۴۰۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 16 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،به دنبال زلزله هفته گذشته در خراسان رضوی تمامی بیمارستان ها به حالت آماده باش در آمدند، این در حالی است که تنها ۳ روز از تعطیلات عید نوروز گذشته بود. با توجه به قرار داشتن بارگاه امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی، این منطقه هر ساله در ایام نوروز میزبان حجم بسیار وسیعی از مسافران نوروزی است. به طور طبیعی این امر میزان مراجعات به مراکز درمانی را در این ایام چندین و چند برابر می کند. از این رو در یک ماهه گذشته پرستاران مشهد و شهرهای اطراف حجم کاری بسیار زیادی داشته اند.
 سیده فاطمه بحرینی ضمن بیان این توضیحات اظهار کرد: پرستاران مشهد نزدیک به یک سال است معوقات خود را دریافت نکرده اند اما شاهدیم که همیشه و به خصوص در ایامی که اغلب هموطنان در کنار خانواده های خود حضور دارند نظیر عید نوروز و یا زلزله اخیر، این قشر شریف  همچنان با تعهد و وظیفه شناسی به کار خدمت رسانی شبانه روزی به بیماران مشغولند. 
 دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد ضمن گلایه از عدم همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: با وجود اینکه بیمه ها بدهی خود را به دانشگاه، تسویه نموده اند و در حال حاضر منابع مالی کافی نیز وجود دارد، مشخص نیست چرا وزارت محترم بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدامی در جهت وصول مطالبات قانونی پرستاران انجام نمی دهند؟ 
 وی ادامه داد: پرستاران مشهد در ازای خدماتی که ارائه می دهند و با توجه به حجم بسیار بالای کار در یک ماهه اخیر، خواستار هیچ پاداشی نیستند بلکه از مسئولان مربوطه خواهان پرداخت مطالبات قانونی خود هستند. متاسفانه تخصیص اعتبار به بخش پرستاری بسیار ضعیف است و این امر در کنار مسائلی چون کمبود نیرو، اضافه کارهای اجباری و عدم توجه مسئولین امر، موجبات نارضایتی پرستاران شهر مشهد را فراهم آورده است.
بحرینی در ادامه اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش مراجعات به بیمارستان ها و همچنین افزایش ساعات کار پرستاران می بایست این قشر شریف راضی نگهداشته شوند تا خدماتی که به مددجویان ارائه می شود از کیفیت بهتری برخوردار باشد چراکه در نظام سلامت مددجویان و مردم در اولویت قرار دارند و بایستی خدماتی که به آنان ارائه می شود از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار