کد خبر: ۴۰۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 17 April 2017
سمیه رضایی
والیبال بانوان استان روز به روز پله‌های ترقی را سپری می‌کند و در کشور صاحب‌نام‌تر می‌شود آنچنان‌ که بانوان والیبالیست یزدی با حداقل امکانات توانسته‌اند در مسابقات کشوری کسب جایگاه کنند و افتخاری دیگر را برای استان به‌دست آورند.
تیم والیبال بانوان ورزش و جوانان یزد در چهارمین دوره مسابقات قهرمانی کشوری والیبال دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در یک بازی پایاپای با حریف اراکی خود، مقام دوم را به‌دست آورد و خود را در میان والیبالیست‌های حرفه‌ای مطرح کرد.
تیم یزد در این رقابت‌ها که با حضور 20 تیم به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد همدان برگزار شد، توانست با وجود کمبودها و نبود اعتبارات، بازی‌های منسجمی را انجام ‌دهد و برای پیشرفت قدم‌های موثری بردارد.
«سلیمه عسکری» سرمربی تیم والیبال بانوان ورزش و جوانان و نایب رئیس هیات والیبال شهرستان یزد، کمبود اعتبارات را مشکل اصلی ورزش استان به ‌ویژه والیبال می‌داند و پیشرفت در این ورزش را در گرو توجه بیشتر مسئولان عنوان می‌کند.وی معتقد است که اگر به ورزش توجه شود، استان دارای ظرفیت‌های فراوانی در ورزش است و می‌توانند به‌راحتی پله‌های ترقی را بپیمایند.
او می‌گوید که وجود استعدادهای پویا در استان و توجه به آنها در کنار گسترش فضای ورزشی و وجود امکانات ورزشی می‌تواند در آینده راهگشای مشکلات ورزش استان باشد.
همشهری با این مربی جوان و خوش‌‌آتیه تیم والیبال ورزش و جوانان یزد به گفت‌و‌گو نشسته است که ما حصل آن را در زیر می‌خوانید.
  • به عنوان سرمربی عملکرد تیم والیبال بانوان ورزش و جوانان یزد را در رقابت‌های اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در مسابقات اخیر که به میزبانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی شهر همدان برگزار شد، تیم استان در بین 20 تیم حاضر در این رقابت‌ها که همگی از برترین‌های والیبال بانوان کشور بودند، با تفاضل امتیاز و در یک بازی برابر با تیم اراک با حساب 2 بر یک، بازی را به حریف واگذار کرد.
  • علت اصلی شکست تیم‌تان و کسب مقام دومی را در مسابقات والیبال در چه می‌بینید؟
به نظر من عمده‌ترین دلیلی که سبب شکست تیم و کسب عنوان دومی شد، کمبود تجربه و اشتباهات فردی بود که سبب شد بازیکنان با توجه به استرسی که بر فضای بازی حاکم بود، بازی‌خوانی درستی از خود ارائه ندهند و همین مهم شکست را برای تیم به همراه داشت و اگر بازیکنان می‌توانستند بر استرس خود غلبه کنند، بدون شک عنوان قهرمانی را از آن خود می‌کردیم.
  • به نظر شما والیبال بانوان در استان تا چه اندازه پیشرفت کرده است؟
والیبال بانوان در استان در 3 سال گذشته پیشرفت خوبی داشته و استقبال از این ورزش با توجه به جایگاه خوب والیبال کشور در عرصه بین‌المللی بسیار خوب بوده است. در استان هم این رشته ورزشی در بین آقایان و بانوان با استقبال مواجه شده است و هر روز ورزشکاران زیادی به این ورزش روی می‌آورند.
  • با توجه به جایگاه قابل توجه والیبال در استان، والیبالیست‌های دختر استان به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند؟
از این نظر استان یزد، مرتبه بسیار خوبی دارد به طوری که در والیبال دختران در رده سنی نوجوانان، 4 والیبالیست از شهر یزد و 2 والیبالیست از شهرستان اردکان به اردوها دعوت شدند و توانستند در این اردوها وضعیت مطلوبی را به دست بیاورند. البته پیش‌بینی می‌شود که با توجه رشد خوبی که والیبال در استان داشته است، به تعداد ملی‌پوشان یزدی حاضر در اردوهای تیم ملی نیز افزوده شود.
  • تیم منتخب استان سالن اختصاصی برای تمرین در اختیار دارد؟
یکی دیگر از مشکلات در ورزش والیبال استان، علاوه بر کمبود اعتبارات ورزشی، نبود سالن مجزا برای تمرین و حتی نبود خانه والیبال برای این رشته ورزشی پراستعداد است. این در حالی است که می‌توان با در اختیار گذاشتن یک سالن اختصاصی برای تیم‌های منتخب استان راه را برای پیشرفت والیبالیست‌های یزدی بین بانوان و آقایان هموار کرد.
  • به نظر شما برای مهیا کردن سالن اختصاصی برای والیبال در استان، باید چه تمهیداتی اندیشید؟
در ابتدا باید والیبالیست‌ها مکانی را تهیه کنند تا بتوانند با هم‌فکری مشکلات این رشته را حل و فصل کنند. البته هیات والیبال استان و والیبالیست‌ها به تنهایی نمی‌توانند برای این مشکل چاره‌سازی کنند بلکه باید با وجود خیران و حمایت‌هایی که از سوی آنها صورت می‌گیرد، برای این رشته سالن تخصصی در نظر گرفت و با توجه به این که استقبال از این رشته روبه رشد است، باید هر چه سریع‌تر در این راه قدم نهاد.
  • برنامه‌های استعدادیابی از سوی هیات والیبال استان را تا چه اندازه مفید ارزیابی می‌کنید؟
هیات والیبال استان در این مورد گام‌های مثبتی برداشته است و از این طریق در بین نونهالان و نوجوانان ورزشکاران خوبی را به این رشته ورزشی جذب کرده است. برای پیشرفت این ورزش باید خانواده‌ها نیز ورزش کردن فرزندانشان را جدی بگیرند و ورزش را برای اوقات فراغت آنها و تنها در فصل تابستان در نظر نگیرند بلکه یک کودک برای رشد در کنار تحصیل نیاز به ورزش هم دارد که امیدوارم در آینده با توجه به این که استعدادهای خوبی را در استان داریم، استقبال خانواده‌ها نیز بیشتر شود و به تعداد ورزشکاران و والیبالیست‌های استان افزوده شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار